Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2015

Adakah Semua Anak Yang Demam Berisiko Untuk Terkena Sawan?

Assalamualaikum

Tahun lepas adalah tahun yang agak merisaukan attiey kerana Raisha banyak kali sangat demam. Boleh kata setiap bulan mesti demam sekurang-kurangnya sekali.

Bila demam. bukan panas yang 37-38 drjah tu tau tapi 39 dan pernah tiba-tiba menggigil padahal sebelum tu elok je main lari-lari.

Susah hati dan kurang tidur tu perkara biasa bagi attiey dan suami. Bimbang kalau-kalau terkena sawan waktu kita tidur.


Persoalannya, adakah semua anak-anak yang demam ni berisiko untuk terkena sawan? 

Omega Guard ; Minyak Ikan Yang Jadi Pilihan Keluarga Saya

Assalamualaikum


Pengambilan minyak ikan yang mempunyai kepekatan tinggi dan bebas dari logam berat sangat membantu meningkatkan dan memelihara kesihatan kita. Jika anda ada mempunyai masalah yang attiey senaraikan ni, attiey syorkan untuk anda cuba.

Tip Penjagaan Pusat Bayi Baru Lahir

Assalamualaikum

Menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga memang pengalaman yang sangat indah dan merupakan saat yang yang sangat-sangat ditunggu oleh pasangan suami isteri. Dalam keterujaan menanti tarikh kelahiran, attiey pun tak terlepas dari memikirkan perkara-perkara baru yang wajib dipelajari .


7 Sebab Badan Cepat Letih dan Mudah Rasa Mengantuk

Assalamualaikum

Hari ni attiey rasa pening-pening dan asyik menguap je. Pagi tadi dah agak dah. Kalau sekejap pun boleh lelap ni. Tapi nak juga bertahan. Malangnya tertewas juga bila mata ni akhirnya terlelap.
Kenapa ye rasa badan penat camni..asyik nak tidur je..

Sebab-sebab Badan Letih dan Mengantuk;


Tak Cukup Tidur
Tidur yang disarankan adalah 6-8 jam untuk mengembalikan semula tenaga kita. Attiey tidur agak lewat sebab si bam-bam pun baru bangun pukul malam tadi. Tak silap jam dah 12,30 tu masih melayan Adib. Lepas tu, terjaga malam tu benda biasa sebab Adib nak susu kan. Mungkin sebab tu.

Panduan Menjaga Kebersihan Miss V Untuk Elakkan Keputihan Menyerang

Mengikut kajian pakar kesihatan kelamin, 99.9 % (peratus) wanita menghidap penyakit keputihan akibat jangkitan kulat kandida yang terdapat pada dubur dan juga faraj wanita. Jangkitan boleh disebabkan oleh sikap tidak prihatin atau cermat wanita di dalam soal kebersihan anggota sulit mereka.

Keputihan yang disebabkan oleh keluaran lendir dari faraj selalu menimbulkan kerunsingan dan ketakutan . Kenapa? Kerana keputihan ni boleh mengundang jangkiman kuman dan menyebabkan masalah-masalah lain. Attiey ada juga terima persoalan dari pembeli beberapa perkongsian tentang masalah ni.
Bagi gadis-gadis yang belum mendirikan rumah tangga, attiey nak bagitahu ye.  Pengeluaran keputihan ni jangan pandang ringan kerana risau-risau jika mengidap penyakit yang mengancam kesuburan mereka di masa hadapan kelak.
Jadi, bagaimana nak mencegah masalah keputihan ni?

Antaranya ialah menjaga kebersihan Miss V. Bagaimana?

Tip Ajak Anak Bertudung

Assalamualaikum

Tajuk sensitif sikit kali ni..bagi sesetengah orang. Attiey bukanlah yang terbaik untuk bercerita tentang hukum tapi cuma nak berkongsi bagaimana kita sebagai ibu nak menanam rasa suka untuk bertudung kepada anak-anak.

Ada yang berpendapat, cuaca di negara kita ni menyukarkan mereka untuk merealisasikan niat murni tu. Nak sangat tengok anak-anak pakai tudung tapi kesian kat depa nanti berpeluh-peluh. Malah ada juga yang yakin, anak-anak akan bertudung bila akil baligh nanti..sebelum cukup umur ni, biarla diorang berfesyen2 sikit. Itu terpulang kepada pendapat masing- masing dan kita harus berlapang dada cuma attiey percaya pada peribahasa "melentur buluh biarlah dari rebung."..

Cara Mahu Mengatasi Masalah Gastrik Buat Selama-lamanya

Assalamualaikum

Zaman belajar dulu, attiey jumpa ramai kawan-kawan yang alami masalah sakit perut sebab gastrik. Bila gastrik, semuanya terkesan termasuk terpaksa skip kelas.

Dah masuk alam pekerjaan, masalah sama masih lagi attiey jumpa di kalangan rakan sekerja kerana tak sempat nak makan. Kenapa? Kerja menimbun, masa tak teratur dan sebagainya.

Fahami dulu bagaimana gastrik ni muncul ye.

Apa Nak Buat Bila Sakit Sendi dan Tulang ?

Assalamualaikum

Usia muda adalah usia di mana seluruh tubuh berfungsi dengan baik, biasanya. Apabila umur semakin meningkat ditambah faktor-faktor lain seperti bersalin bagi wanita, pemakanan untuk lelaki contohnya, sedikit sebanyak menurunkan potensi badan untuk bekerja dengan baik.

Attiey sangat perasan bila mana waktu umur berada pada awal 20 an, kita seakan-akan tiada halangan langsung untuk berbuat apa yang kita suka dan mahu. Namun, sebaik sahaja menginjak ke lewat 20 an ditambah faktor bersalin, kerja dan sebagainya, attiey mula merasakan yang badan ni mula tak fix dan rasa letih tu lebih cepat dan mudah hinggap. hehe.

Apa pilihan yang kita ada bila rasa lenguh-lenguh badan menjelma? Biasanya kita berurut kan? Kadang-kadang tu tak cukup orang yang urutkan, kita pula yang letak minyak sendiri kat rumah. Usahakan tilam panas dan kerusi berurut.

Cuba perhatikan punca kita jadi begitu? Adakah kita stress dan tertekan? Bekerja hingga lewat petang dan terpaksa pula mengharungi trafik…

Tip Menurunkan Tahap Lemak Viseral Untuk Menghindari Penyakit Berbahaya

Assalamualaikum

Bila nampak orang sihat, mesti kita kata orang tu banyak lemak kan. tapi tahu tak sebenarnya lemak ni ada 2 jenis?

Lemak Perlu
Lemak Perlu  ni penting untuk fungsi tubuh yang normal. Ia disimpan dalam jumlah yang kecil dalam sum sum tulang, organ, sistem saraf dan otot.

Lemak Tersimpan
Lemak Tersimpan pula ialah lemak yang terkumpul di bawah lapiosan kulit, beberapa kawasan spesifik di dalam badan dan otot. Lemak inilah yang menyebabkan kenaikan berat badan dan perlu dikurangkan untuk menurunkan berat.

Lemak Viseral
Lemak badan tersimpan di bahagian abdomen dan organ dalaman seperti hati, pankreas dan usus. Tahap lemak yang tinggi meningkatkan risiko masalah kesihatan termasuk diabetis jenis 2. kajian menunjukkan ukuran lilit perut berkait rapat dengan risiko menghidapi penyakit-penyakit berkaitan lemak viseral.


 Amalkan aktiviti bersenam dengan kerapAmalkan gaya hidup dan pemakan yang seimbang dan sihatdapatkan kualiti tidur malam yang lena dan berkualitiKurangkan tahap t…

Kenal Pasti Musuh Utama Diet Kita

Assalamualaikum

Bulan Oktober dah pun berada di pertengahan. Adakah ada antara kita yang sedang diet tapi merasakan sesuatu yang tak kena dengan dietnya? Berat tak turun-turun walaupun dah dua hari ikat perut?

Sebenarnya kita perlu berhati-hati dengan beberapa jenis makanan yang menjadi musuh dalam diet kita. Macam mana tu?


Musuh-musuh diet adalah;

Pemanis Tiruan
Bukan hanya makanan, tapi juga minuman yang mengandungi pemanis buatan. Sebelum membeli sebarang jenis minuman bertin atau berbotol, cuba lihat dulu kandungan gula yang ada pada label. Attiey memang kalau sebelum beli, tengok dulu. Biasanya kandungan yang mula-mula ditulis, itulah yang plaing banyak. Bahkan minuman teh hijau dan sari buah pun mengandungi banyak gula dan berkalori tinggi.

Bungkusan Kecil
Cuba elakkan daripada membeli makanan dalam bungkusan yang bersaiz besar kerana ia mendorong anda untuk menghabiskan makanan ini. Walaupun ketika itu anda sedang lapar atau sudahpun kenyang.

Mengunyah
Jika anda sedang bekerja ata…

Bersedekahlah...

Dari Abu Hurairah r.a. katanya;
Rasulullah bersabda,
"Siapa yang bersedekah dengan sebutir kurma daripada usaha yang halal, maka Allah akan menerimanya dengan baik, lalu dipelihara-Nya seperti kamu memelihara anak kambing atau anak unta, sehingga sedekahmu itu tambah besar menjadi sebesar gunung atau lebih besar dari itu"
~sahih muslim~
Kadangkala kita diuji saat kita susah dan sempit, kita jadi ragu-ragu untuk mengeluarkan sedikit pendapatan kita untuk disedekahkan. Tapi percayalah bahawa makin kita memberi, makin kita akan menerima.
Bersedekahlah ikut kemampuan. Lima puluh sen pun tak jadi masalah asalkan seikhlas hati.
Jom bersedekah.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!! Rafhati Mohamad Napi ♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) ♥ Emel : attieymohamad@gmail.com ♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuh…

Mengapa Ibu Hamil Perlukan Asid Folic?

Hilai tawa anak-anak adalah penyeri rumah tangga. Kehadiran mereka ibarat pelengkap kepada sebuah perkahwinan.

Imbas kembali saat-saat mula mengetahui kehamilan, apa yang kita fikirkan? Kalau attiey dulu sibuk nak tahu apa yang perlu dimakan dan apa yang kena elakkan.

Antara makanan yang kena elakkan tu biasalah macam nenas, belimbing buluh, minuman bergas, dan semua yang tajam dan panas.

Bagaimana pula dengan apa yang kita perlu makan untuk kesihatan kita dan si kecil dalam tu?

Mengapa Ibu Hamil Perlukan Asid Folic?

Bagi attiey, asid folic akan attiey ambil seawal kehamilan tu diketahui. Kenapa?

Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.
Sebelum attiey bercerita lebih lanjut, Jom kenali dulu apa asid folik sebenarnya.

Asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. Ia wujud secara semulajadi sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah, dan juga yis and ekstrak dag…

Awas !! Adakah Anda Termasuk Dalam Senarai Individu Yang Memerlukan Vitamin?

Assalamualaikum

Perasan tak suasana dan corak hidup zaman sekarang ni yang serba mencabar serta berada dalam keadaan tertekan sikit sebanyak mempengaruhi kesihatan fizikal dan dalaman kita?

Kalau dulu zaman muda, kita masih ada masa untuk bersenang lenang tetapi anak muda sekarang kena bersedia untuk berdepan dengan pelbagai cabaran dari segi akademik mahupun ekonomi. Tak hairan bila jumpa di dada akhbar umur baru 30-an tapi dah disahkan menghidap diabetis, kolestrol tinggi, darah tinggi dan sebagainya.

Attiey rasa corak pemakanan kita perlu dilihat semula. Mungkin diet kita tak macam yang disarankan. Apa yang ada kita sebat tak fikir dah baik buruk. Tak masuk tentang apa yang anak-anak makan kat luar lagi.

Jadi, attiey menyeru anda semua untuk fikir-fikirkan bahawa mungkin kita sebenarnya perlu "letak" beberapa makanan tambahan dalam menu harian untuk memastikan nutrisi yang diambil adalah cukup demi kesihatan keluarga kita.

Perlu ke makanan tambahan atau vitamin ni?
Jom s…

Kelebihan Bila Daftar Ahli Shaklee Bulan Ni!

Jika anda adalah pengguna Shaklee, apa kata anda daftar je sebagai ahli bulan ni? Bulan Oktober.  Sebabnya bila anda jadi ahli bulan ni, anda dapat banyak keistimewaan berbanding bulan-bulan lain. 
Apa untungnya jadi ahli? Macam malas je nak register...

Haaa tau tak, sebenarnya bulan ni Shaklee masih tawarkan beberapa perkara yang takkaan mengecewakan anda. Bulan depan mungkin dah takde peluang macam ni.

Apa yang bestnya?
#1 Percuma sebotol Vita-Lea

Vita-Lea iron formula ni kan, harganya lagi mahal dari yuran keahlian tau. Untung kan? Dapat free pulak tu. Cara nak mendapatkannya, beli apa-apa produk semasa mendaftar, dan bawalah balik sebotol Vita-Lea.


#2 Diskaun 50% untuk 2 botol Vita-E

Umpamanya ni, beli 1 dapat 1 lagi PERCUMA! Hah, siapa nak kasi.


#3 Sertai YES Program

Haaa program keusahawanan Shaklee ni super-best tau! Siap ada award dengan hadiah cash lagi untuk mereka yang berjaya menjadi Master Coordinator di sepanjang program ni.


#4 Melawat Bangkok!

Kalau baru join Shaklee, ini memang …

Beli 2 Botol dan Dapatkan Potongan Harga Sebanyak 50%

Jualan penghabisan stok untuk Vitamin E ni Shaklee buat kaw-kaw punye Sales.
Ada ke patut dengan harga sebotol, boleh dapat 2 botol vitamin yang sama. Sekali tengok macam buy 1 free 1 la kan.

Rasa macam "Biar Betui Shaklee Nih!"

Tapi, tularr realitinya. Kenapa nak kena beli vitamin E?
Untuk Siapa?

Ok, Vitamin E ni manfaatnya adalah;

Tinggi antioksidan untuk elakkan risiko mendapat kanserMelambatkan proses penuaan sekaligus menjadikan diri awet muda.Melicinkan kulit dan menghilangkan parutMelembapkan kulit yang keringMengelakkan terjadinya jeragat dan memudarkan jeragat yang ada.Menjadikan rambut cantik, sihat dan lebat.meningkatkan kesuburan lelaki dengan meningkatkan fungsi spermaMenggalakkan hubungan seksual dan dikenali sebagai vitamin cinta. 
Sementara stok masih ada, jom oder (^_^)

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com ♥ Fb: http://www.facebook…

Tip Amalan Murah Rezeki

Assalamualaikum
Perasan tak kadangkala kita rasa kita dah buat semua dan banyak benda tapi masih rasa kurang dah tak pernah cukup.
Kenapa ye?
Cuba cek balik ada tak kita buat perkara2 di atas ni.
Kalau belum, jom mula laani juga.
Selamat mencuba Semoga istiqomah.
Aamiin

Promosi Lumayan Yang Jarang Nak Jumpa Pada Syarikat MLM Lain

Assalamualaikum

Selamat pagi dan salam Sabtu. Hari ni dah 3 Oktober dan masih awal untuk Attiey kongsikan sereta sebarkan PROMOSI yang sedang berlangsung di Shaklee untuk para pengguna tersayang. Attiey percaya tak banyak syarikat yg akan buat promosi berganda macam ni. Dahla kalau jadi ahli bayar sekali je seumur hidup. Yuran pun tak sampai RM100. Kalau tak nak buat sebagai sumber pendapatan, boleh je untuk makan sendiri dan still ada peluang untuk dapat money cashback dalam bentuk bonus kan.

Banyak bebel pulak. Hehe.

Apa promosinya?

Baca Vitalea For Children 
Vitamin E ni membantu menyuburkan sel-sel dan organ reproduksi lelaki serta melancarkan peredaran darah. Ia juga dikenali sebagai "sex food". Baca GLA Complex Jadi Rebutan Suami Isteri
Juga GLA Bantu Isteri Hamil  Baca Fungsi Omega Guard

4 produk ada promo bulan nih.  Untuk dapatkan lebih penerangan macam mana nak kira dan berapa harga asal boleh contact Attiey untuk pertanyaan.

Oh ye, Pakej YES masih berlansung ye u…

Jangan Terlepas Pengakuan Sebenar Selepas Guna Shaklee Yang Dah Jadi Viral !

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Testimoni Eksklusif Omega Guard Shaklee

Assalamualaikum
Bulan Oktober ni ada promosi hebat untuk Omega Guard. Beli 2 Botol dapat 5% Diskaun. Mesti nak tengok apa pendapat mereka yang dah pun cuba Omega kan?
Jom!


Apa lagi manfaat Omega Guard ni? Membantu mengurangkan kolestrol jahat/triglycerides dan membantu meningkatkan aras kolestrol yang baik (HDL) yang diperlukan oleh badan.Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.Membantu mengurangkan risiko serangan jantung, membantu mengelakkan sakit jantung.Membantu mengawasi aras diabetesMembantu mengurangkan kesakitan akibatarthritis.Membantu misi mengurangkan berat badanMembantu melindungi daripada osteoporosis.Membantu mengurangkan risiko penyakit berkaitan mental seperti tekanan, schizophrenia, ‘bipolar disorder’Membantu mencairkan kahakMembantu meningkatkan sistem pertahanan secara keseluruhanBagus untuk perkembangan IQ yang sihatMembantu kanak-kanak ADHDindividu yang mengalami asthmaBaca lagi Bagaimana Bapa Turunkan darah Tinggi dengan Omega Guard Shaklee

FREE CONSULTATION BUS…

Pengedar Sah Shaklee Alam Avenue, Shah Alam

Assalamualaikum

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda yang bersedia untuk memberi khidmat Cash On Delivery (COD) sekitar Alam Avenue, Seksyen 16 Shah Alam. Juga di kawasan sekitarnya termasuk Padang Jawa, Sekesyen 17, Shah Alam.

Bagi yang nak dapatkan produk Shaklee ataupun sekadar nak bertanya, boleh hubungi saya sama ada nak sms, whatsapp atau telegram di 013-9218084. Saya cuba untuk menjawab semua persoalan tentang produk Shaklee secepat mungkin.

Bagi pelanggan yang membuat pesanan /pembelian dengan saya akan mendapat khidmat servis selepas pembelian (berkaitan penggunaan produk) dari saya dan saya akan guide cara pengambilan serta apa sahaja yang berkaitan dengannya.

Simpan no telefon saya ye. Saya akan jadi pengedar Shaklee anda yang TERBAIK dan DIPERCAYAI.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/pe…