Monday, March 9, 2015

Tips Kuruskan Badan Selepas Bersalin Cara Magik Sampai Turun 20kg!

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Apa khabar semua. Di harap sentiasa dalam keadaan ceria dan tenang selalu.
Saya masih dalam proses menjadualkan diri untuk menjalani hari-hari sebagai WAHM yang berjaya. Sangat gembira bila dapat bersama dengan anak-anak setiap hari melihat mereka membesar di tangan sendiri.

Muhammad Adib pun dah umur setahun. Cepat masa berlalu. Ingat lagi masa lepas lahirkan Adib dulu, berat badan memang merisaukan. Tapi saya amalkan apa yang Puan Salwa buat. Yer, Puan Salwa dalam video kat bawah ni..


Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

Dah tengok? Hurm..memang pada mulanya macam susah nak percaya berat boleh turun banyak camtu kan..tapi kalau usaha dan kena dengan produk yang kita guna, Inshaa Allah memang menjadik.

Bak kata Puan Salwa, apa yang dia buat adalah:
  • Fully breasfeed baby dia
  • Minum air secukupnya
  • Jaga kalori yang diambil pada setiap hari
  • Mengambil makanan yang bernutrisi serta makanan seimbang
  • Mengambil supplemen

Bab supplemen ni terlalu banyak pilihan di luar sana tapi apa kata anda review dahulu apa yang diambil oleh akak kita di atas.

Set Menyusu + Set Berpantang
  1. Vitalea
  2. B-Complex
  3. Vitamin C
  4. Alfalfa
  5. Zinc
  6. ESP
  7. Ostematrix

Set Kurus
  1. ESP
  2. Alfalfa
  3. Omega Guard
  4. Lecithin

Set Kecantikan
  1. Vitamin B Complex
  2. Vitamin C 
  3. Vitamin E Complex

Masyaa Allah! Banyaknya...
Jangan terkejut ye. Kalau tengok berul-betul, ada supplemen yang saya tulis 2 kali tu . hehe

 Untungnya bila nak turunkan berat badan selepas bersalin adalah lebih senang bila kita susukan bayi dengan susu ibu sebab proses menyusu sendiri telah membantu ibu untuk kembali ke berat badan yang ideal.

Kenapa Energizing Soy Protein tu ada 2 kali yer?

Sebab ESP sebenarnya beri banyak faedah dan manfaat antaranya:
-sebagai penggalak susu dan memekatkan susu ibu
-bantu bekalkan tenaga
-memejalkan otot supaya tak menggeleber
-sebagai pengganti makanan berat
-memberi rasa kenyang yang panjang/lama

Dalam proses untuk kuruskan badan:
  • Alfalfa bertindak sebagai detox untuk keseluruhan badan bagi memastikan badan dapat menyerap nutrien dan vitamin dengan lebih berkesan.
  • Omega & Lecithin pula bekerja untuk mengelakkan lemak dari melekat di dinding-dinding darah serta memecahkan lemak-lemak yang  telah termendap sejak sekian lama.
ESP disini memberi rasa kenyang yang panjang dan memelihara otot supaya tidak lembik dan kekal pejal.

Apa yang ditekankan kat sini, walau apa pun yang anda lakukan untuk kurus, janganlah keterlaluan sehingga memudaratkan diri sendiri. Yang penting, dalam cuaca yang semakin panas di negara kita ini, jangan lua untuk minum air dalam kuantiti yang agak kerap setidak-tidaknya 3 liter sehari.







Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : are_t84@yahoo.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...