Skip to main content

Jerawat Bernanah Di Muka Jadi Mimpi Ngeri Boleh Dihilangkan. Bagaimana?

Klise tak dengan tajuk macam ni? Takpe, biar tajuk klise tapi jalan penyelesaian sangat berbeza namun berkesan. Chewaaah.

Bagi yang tak pernah merasa, mungkin ini bukan satu perkara besar tapi percayalah, apa yang atiey kongsikan ni boleh jadi jalan penyelesaian buat yang memerlukan.


Bayangkan bila kunyit berminyak, berjerawat teruk dan bernanah serta gatal pula. Apa lagi nak dibuat kalau bukan tangan gatal nak memicit untuk pecahkan jerawat.Kenapa? Tak tahan. Tapi dalam tak tahan tu tetap juga takut nak basuh muka sebab risau muka berdarah. Haa...tulah yang dihadapi oleh akak kecik molep iaitu Puan Siti Noriza Saleh.

Teruskan membaca kisah beliau↴↴↴


Macam-macam pencuci muka saya guna, malahan sampai saya terlalu terdesak sehinggakan sanggup beli produk kecantikan yang "hari ni guna, 3 hari dah cantik":"!!...betul, sebab saya terdesak sangat sangat nak dapatkan kulit muka yang bersih. tapi, makin teruk dan makin teruk!!! makin bernanah dan sangat perit..lagi lagi nanah di dahi...bila nak sujud, macam letakkan dahi atas jarum..pedihh...


Padahal, masa ni saya sudah pun gunakan set penyusuan shaklee cuma saya tak kenali produk yang saya ambil tu dengan lebih prihatin dan tidak mengenali kulit wajah saya dengan lebih baik. salah satu produk yang makin buat muka saya bernanah teruk ialah Vitamin E!!! sungguh saya tak sangka yang sebenarnya saya ni jenis muka berminyak. kalau ambil vitamin E berlebihan, makin teruk jerawat saya ni. sehinggalah, saya berjumpa dengan seorang SID di branch Johor Bahru ( nak keluar rumah pun malu, nak hantar barang customer pun malu, balik rumah jumpa adik beradik pun malu..hu hu hu hu), dia menganalisis kulit muka saya dan mencadangkan produk yang lebih bersesuaian dengan saya iaitu
:-


GLA - merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. walaupun ada vitamin E, kandungannya lebih sedikit dari vitamin E complex dan ia membantu penyerapan minyak berlebihan di muka dengan lebih baik. Dan hasilnya, kulit muka saya dah tak berminyak dah..dulu mau baru 10 min pakai bedak, dah jadi compang camping sebab muka dah muka berminyak..adehhh,..pakai bedak salah, tak pakai bedak lagi serba salah.


ESP - of course ia membantu memperbaiki sel sel kulit mati dan membantu menghilangkan kesan kesan jerawat yang hitam tu. susah tau nak hilangkan bekas bekas jerawat tu., ala ala bekas kudis lak.. malu woooo..


SR VITAMIN C - membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi muka kita. sebab tu, kalau muka nampak tua atau orang kata muka tak sepadan dengan usia, menandakan paras kolagen kita berkurangan. tak mohlah tua sebelum masanya..


Jadi untuk permulaan, saya ambil 3 suplemen ini..dan baru saya top up dengan coqhealth dan caratomax yang membantu elakkan kulit muka saya dari sunbrun. so takdelah ada layer kat muka walaupun bertudung kan?


Selain dari suplement, saya mengambil set kecantikan enfuselle ( normal to oily skin ) untuk perbaiki dan merawat dahulu kulit muka saya dari luar. selepas jerawat mula surut dan nanah pun hilang, saya bertukar ke set kecantikan nutriwhite.



Bagaimana?
Kisah ni bukan rekaan. Ianya testimoni sebenar. nak tengok hasilnya?




Berminat untuk dapatkan apa yang Puan Noriza nyatakan? Hubungi;

Facebook: Attiey Mohamad 
Fb Page: Mommy Ceria 
WhatsApp: 0139218084 

 Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…