Blog Archive

June 2, 2016

Opps.. Bagaimana Cara Nak Hilangkan Masalah Keputihan dan Miss V Gatal-gatal?

Owwh... ini isu sensitif dan sukar untuk dikongsikan oleh sesetengah kaum wanita malah ada yang sanggup pendamkan sendiri tanpa bertemu doktor untuk dapatkan nasihat dan rawatan.


Ia bukan masalah yang hanya berlaku kepada wanita dewasa malah  remaja juga berisiko untuk mengalami masalah keputihan dan gatal-gatal namun tahapnya mungkin berbeza.


Keputihan atau lendir faraj ni boleh berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan dan penyakit dalaman.


Ada yang mengalami  keputihan yang agak banyak tetapi tidak menimbulkan rasa gatal dan bau yang kurang menyenangkan. Tetapi, jika miss V tu tak dijaga dengan baik, selalu lembap dan menggunakan satu-satu panties dalam tempoh yang lama, awas! Jangkitan kuman atau bakteria mungkin berlaku dan menyebabkan kegatalan.


Apa nak buat bila dah tak tertahan rasa gatal tu?


JANGAN GARU dan JANGAN GOSOK DENGAN KUAT kerana akan membuatkan keadaan bertambah teruk. Kuku kita ni boleh jadi mempunyai kuman-kuman dan bakteria yang boleh menyebabkan radang dan jangkitan. Tak ke susah kalau jadi camtu?

Disini, Attiey sarankan pengambilan Alfalfa Complex Shaklee.


Alfalfa ini adalah sejenis herba dan ia dikenali sebagai raja segala tumbuhan.Alfalfa boleh dimakan begitu sahaja dengan air masak ataupun boleh direndam dengan air panas dan jadikan sebagai minuman herba.


Ia kaya dengan klorofil dan nutrien yang insyaAllah anda boleh tengok sendiri hasilnya. Apa salah mencuba kan?


Semua golongan boleh mengambil alfalfa ini kecuali pesakit SLE ataupun LUPUS. Sakit SLE adalah apabila antibodi badan menyerang diri sendiri, jadi elakkan mengambil alfalfa. Juga banyak lagi pantang yang pesakit SLE tidak boleh ambil, yang tu kena rujuk doktor ye.

Berbalik pada kisah keputihan tadi. Kadangkala jika Attiey sendiri yang mengalaminya, Attiey akan rendam 1 biji Alfalfa dalam air suam. Lepas tu gnakan air tu untuk basuh tempat tu. Rasa sejuk dan gatal-gatal tu hilang. Lagipun bukan bahan kimia kan..memang tak risau.


Untuk tujuan menghilangkan keputihan pula, Attiey ambil 2 biji setiap hari. Bila rasa ok, Attiey tambah sehingga 10 biji. Takpe, lagipun bentuk dia kecik-kecik. Tak susahpun nak telan. Bila kita telan, Alfalfa ni bertindak sebagai anti-kulat kerana klorofil yang terdapat di dalam alfalfa dapat membunuh bakteria di dalam badan.

Testimoni #1

Testimoni #2


Bonus tambahan adalah Alfalfa bertindak sebagai Kacip Fatimah untuk wanita.


Semua dah maklum, Kacip Fatimah berfungsi untuk mengetatkan rahim wanita. Pesan mak kita dulu-dulu, sihat rahim, sihatlah luarannya. Bila rahim tak bengkak, vagina takkan berair dan panties tak basahlah.


Kalau ada tungku batu, sesekali bertungku pun elok. Terutama semasa masalah keputihan ni muncul.

Jika dirawat dengan awal, inshaaAllah takkan sampai berbau dan berubah warna kecuali ada masalah lain yang lebih serius pada rahim.

Jadi, cubalahye. Attiey jamin anda akan berpuas hati. Silap hari bulan, macam anak dara balik.


Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Supplemen Menyusu Untuk Ibu Agar Susu Meriah dan Badan Bertenaga Macam Superwoman.

Ini dia rahsia seorang Peer Caunselor Laktasi amalkan untuk memastikan beliau mampu menjayakan misi untuk menyusukan anak  dengan susu ibu s...