Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2016

Amalkan 10 Jenis Makanan Ini Untuk Tingkatkan Kesuburan

Sukar hamil?
Dah cuba cara yang doktor, kawan-kawan, teman sekerja sarankan?
Apa kata cuba fikirkan semula bagaimana dan apa yang anda makan. Kenapa? Kerana faktor pemakanan juga memainkan peranan untuk kesuburan setiap suami dan isteri. Ada jenis makanan yang boleh meningkatkan kesuburan dan perlu diamalkan oleh mereka yang sedang berusaha mendapatkan zuriat.

1. Bayam

Berapa kali anda makan bayam dalam sebulan? Bayam serta sayuran hijau berfungsi menambah keperluan asid folik di dalam badan. Asid folik sangat penting dalam pembentukan sperma dan telur yang sihat. Bayam juga kaya dengan vitamin C dan zat besi yang dapat berfungsi meningkatkan kualiti sperma dan menjaganya agar tetap sihat.

2. Avokado

Buah ni bukan senang nak dapat. Kadang tu kena p pasaraya tapi tahu tak sebiji avokado mengandungi konsentrasi kalium yang jauh lebih banyak berbanding sebiji pisang. Kalium sangat penting untuk menjaga fungsi saraf. Ia juga dapat membantu memulihkan otot, meningkatkan kekuatan dan daya tah…

7 Cara Hindari Bahaya Strok Haba

Selepas fenomena gerhana tempoh hari, isu strok haba ni makin menjadi-jadi dan jadi perhatian semua termasuk pihak sekolah, golongan pekerja dan semestinya ibu bapa.

Keadaan makin memancing  perhatian bila satu kematian dah dilaporkan setakat ni termasuk beberapa kes kelesuan dan yang berkaitan punca yang sama. Mana taknya, fenomena El Nino ni menyebabkan suhu boleh mencecah sehingga  40 darjah Celsius disebabkan oleh matahari yang terletak secara langsung di atas garisan Khatulistiwa.

Jangan buat tak tahu je tau. Kena ambil serius sebab ia boleh menyebabkan penyahhidratan dan strok haba atau heat stroke. Gejala strok haba ini boleh membawa kepada kematian.  Bagaimana ia berlaku? Strok haba ni terjadi apabila badan kita mencapai paras suhu sehingga bacaan 40.5 darjah celsius. Tinggi ni tau kerana kalau nak ikutkan suhu normal kita hanyalah 37 darjah Celsius je. Punca strok haba adalah kerana pendedahan yang berpanjangan terhadap cuaca dan suhu panas, kurangnya minum air serta berlaku …

Testimoni ESP Untuk Kurus

Bulan Mac ni  promosi ESP Shaklee beli 6 dapat 7, Beli 2 ESP dapat diskaun 5% dan Vitalea For Children beli 4 pada harga 3 .

Hari ni dah 18 haribulan.. dah tak lama lagi nak berakhir. Bagi penggemar ESP, attiey yakin promosi ni memang satu peluang berharga untuk dapatkan ESP dengan harga jimat.
Kenapa ESP? Hari ni attiey nak bagitahu bahawa ESP ni boleh bantu dan dah bantu ramai orang dapatkan bentuk badan yang diingini. 
Bagi yang nak tahu lanjut boleh tengok video ni cerita pasal ESP atau baca link yang sebelum ni.



Testimoni #1
"Min da loss weight 3kg pas consume esp...hehee" "x sampai sbln pn..dlm 3 mgu cmtu la start nadia antaq aritu"


Testimoni #2
"Salam, nak share dengan pengambilan lecithin+esp secara konsisten selama 3 bulan, saya boleh melepaskan berat sebanyak 30kg dalam masa 3 bulan setengah"

Testimoni #3 "Nak share ngan geng shaklee sume, before deliver berat sye 84kg dan selepas bersalin 2 bulan berat saya dah 66kg (tp perut tu nmpak buncit coz x…

Kebaikan dan Manfaat ESP Shaklee

Soy Protein Isolate Powder  (ESP) adalah protein soya bukan GMO yang lengkap dengan Asid Amino perlu.

Shaklee ESP merupakan sumber protein soya terbaik yang menyediakan 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh kita perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting.

Jika nak dibandingkan dengan protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah lebih rendah lemak dan bebas laktosa serta kolestrol.

Fakta ringkas tentang ESP;

Tinggi proteinTinggi kalsiumRendah lemakRendah kaloriBebas laktosa & kolestrolIndeks glisemik rendahMengandungi Vitamin B

Siapa Yang Perlukan ESP?

Golongan wanitaPekerja Ibu hamil dan berpantangIbu menyusuPelajarWarga emasKebaikan dan Manfaat 

Membantu pembinaan semula otot dan kulit. Kembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan penyembuhan luka serta kurangkan kesan parut.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.Membantu …

Faedah & Kebaikan GLA Complex Shaklee

Awal-awal lagi dah belanja testimoni. Heheh

Beliau adalah ibu muda beranak satu dan telah menceritakan tentang pengalaman beliau mengatasi masalah jerawat batu dan period tidak teratur dengan suplemen Shaklee; GLA Complex. Beliau telah pun mengamalkan suplemen ini daripada zaman anak dara sehinggalah sekarang. Kisahnya ada di sini
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Kebiasaannya digunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, GLA Complex ini amat bagus untuk skin texture, skin repairdan buat skin glowing.

Kebaikan GLA Complex Shaklee
· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan sympt…

Cara Mudah Menambah Tenaga Bagi Lelaki dan Wanita Tanpa Amalkan Jamu

Dalam menghadapi pelbagai cabaran hari dari awal pagi hingga malam menjelma, ramai yang mengadu keletihan dan berasa lesu. Bagaimana nak melayan kerenah anak-anak yang inginkan perhatian dalam keadaan begitu.

Antara punca yang menjadikan seseorang tu berasa letih dan tidak bertenaga ialah;
Tidak cukup tidur. Tidur yang disarankan adalah 7-8 jam. Pastikan anda mendapat tidur yang berkualiti dan bangun pagi dengan keadaan kembali segar.Suka Tinggalkan Sarapan. Penting untuk makan atau minum sesuatu pada waktu pagi sebelum memulakan aktiviti pada hari tersebut. Ia membekalkan oksigen dan seterusnya membuatkan anda lebih fokus.Diet Yang Tak Seimbang. Cuba semak kembali corak pemakanan anda. Adakah anda mendapat cukup nutrisi yang diperlukan oleh tubuh? Kekurangan nutrisi yang penting boleh menjadi punca kekurangan tenaga.Dehidrasi. Dalam cuaca yang tak menentu sekarang, elakkan dari terlalu lama terdedah di bawah terik matahari  dan cubalah untuk minum air secukupnya. Pada waktu anda beras…

Ketahui Cara Mudah dan Selamat Turunkan Berat Hingga 13kg Dalam Masa Singkat ( 8 bulan )

Assalamualaikum


Anda nak turunkan berat badan? Anda memang bertuah kerana mendapat info yang Attiey nak kongsikan ni. Kisah benar tau. Dari Cik Ruzanna yang dah cuba bermacam-macam produk tapi akhirnya jumpa cara yang paling berkesan.

Kalau dah tonton video kat ats ni, boleh tengok kan bagaimana  beliau kata dah pernah cuba pelbagai produk dan pernah juga sampai tak sempat nak ke tandas. Ada juga yang menyebabkannya cirit-birit.
Bak kata Cik Ruzanna ni, berat tak turun tapi sakit pula yang dapat.

Kemudian, beliau mencuba pula Lecithin, Vitalea, Alfalfa Complex dan Herb lax dalam usaha untuk dapat berat yang dimahukan. Alhamdulillah, kerana produk yang disebutkan tu semuanya sumber dari alam semula jadi dan pastinya selamat, beliau tak pulak ulang alik ke tandas macam sebelum ni malah lebih sihat.

Selepas penggunaan yang konsisten dan berdisiplin, berat badan turun hingga 13 kg. Wowww!

So, sekarang ni Cik Ruzanna hanya amalkan Alfalfa dan Lecithin sahaja untuk kekalkan dan capai BMI ya…

Masalah Mata Kering selesai Dengan Carotomax Shaklee

Assalamualaikum


Kali ni kita ada testimoni bagaimana Puan Nik Siti Mardiah yang pada masa berumur 31 tahun telah diuji dngan masalah penglihatan iaitu mata kering.

Jangan pandang ringan masaalh mata kering ni tau sebab ia boleh membawa masalah yang lebih teruk.

Mata akan rasa tak selesa, kesat, kering dan berpasir. Ada satu keadaan akan cepat mengantuk. Biasanya waktu malam akan jadi lagi tak selesalah.

Jadi, Puan Nik telah membiarkan masalah ni berlarutan sehingga 8 bulan. Bayangkan betapa lama beliau berada dalam keadaan begitu. Tetapi Alhamdulillah, Allah jua yang menunjukkan jalan keluar bagi setiap masalah apabila menemukan Puan Nik dengan Carotomax Shaklee.

Puan Nik amalkan sebiji pada waktu malam dan berterusan sehingga malam ke empat. Apa yang beliau sedar, pada hari ke empat, beliau sudah tak rasa lagi keadaan seperti sebelumnya dah Alhamdulillah, matanya dah kembali ok.

Harga sebotol Carotomax adalah hanya RM74.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
 …

Bagaimana Vivix Berjaya Merawat Darah Tinggi, Sakit Saraf, Payudara Berdarah?

Assalamualaikum


Rasa sangat bersyukur kerana Mak Cik Norhana Hashim(56 tahun)  ni dah kembali sihat dari sakit tua serta sakit saraf yang dialaminya. Bukan sakit saraf je tau tapi juga payudara yang tiba-tiba mengeluarkan darah.
Siapa yang tak panik bila berdepan dengan masalah camtu kan. Tapi, mujur ada seorang doktor ni yang prihatin dan telah syorkan mak cik ni mengambil makanan tambahan kerana tubuhnya yang lemah.
Allah takdirkan Mak Cik Norhana membuat keputusan untuk mencuba Vivix Shaklee dan Alhamdulillah, hasilnya membanggakan dan Mak Cik Norhana kembali boleh membuat kerja sendiri tanpa bantuan anak-anak pun.
Akhirnya, Mak Cik dpat mengerjakan haji dengan baik dan kembali sihat.  

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

Ketahui Cara Lebih Mudah Untuk Ibu Turun Berat Badan

Penyusuan susu ibu membakar lebih daripada 600 kalori sehari!

Menurunkan berat badan yang bertambah akibat kehamilan merupakan antara agenda utama yang mahu dilaksanakan oleh para ibu yang baru melahirkan bayi. Ada segelintirnya gusar dengan keupayaan diri mengurangkan berat badan sepanjang tempoh penyusuan susu ibu berlangsung.


Alasannya, mereka mahu terus menyusukan bayi namun tidak mahu sebarang masalah timbul akibat terlalu obses dengan keinginan mengecilkan pertambahan saiz pada bahagian-bahagian tubuh tertentu.
Atasi dilema anda dengan fakta ini.

Dengan pembakaran lebih daripada 600 kalori sewaktu menyusukan bayi, anda seolah-olah melakukan aerobik selama 2 jam setiap hari. Malah, kajian yang diterbitkan dalam Jurnal Persatuan Pakar Pemakanan Amerika mendedahkan penyusuan susu ibu berupaya membakar lemak di sekitar pinggul dan punggung dengan berkesan.
Jadi, anda tidak perlu khuatir lagi. Matlamat anda dapat dipenuhi dengan menyusukan bayi secara eksklusif. Sewaktu hamil dahulu,…

Tip Turunkan Kolestrol Dengan Selamat

Assalamualaikum

Siapa yang selalu dikaitkan dengan paras kolestrol tinggi? Jika jawapan anda mereka yang berbadan besar, mungkin tak berapa tepat kerana golongan yang bertubuh kurus juga tidak ketimggalan dan biasanya yang ati kenal berbadan selim lah yang ada masalah kolestrol ni. Jaga-jaga. Kurus tak semestinya membenarkan kita untuk suap segala benda berlemak dalam badan tau.

Jom kenali apa itu kolestrol.

Kolestrol ni sejenis lemak atau lipid yang diperlukan oleh badan kita untuk menjalankan aktiviti seharian kita. Kalau takde lemak apa jadi?

Ia terbahagi kepada 2 iaitu Low Density Lipoproteins (LDL) dan High Density Lipoproteins (HDL) . LDL adalah lemak yang tak baik untuk tubuh kita mankala HDL memang kita alu-alukan..HDL ni lemak baiklah gitu.

Kenapa HDL baik?
Kerana HDL berfungsi untuk mengeluarkan kolestrol dari pembuluh darah dan seterusnya membawanya kembali ke hati kita. Selain tu, HDL mencegah pembentukan plak di dinding arteri atau pembuluh darah kita.

Kalau nak banyakkan H…

Ada Tak Cara Nak Bantu Masalah Ovari Dengan Kaedah Semula Jadi?

Assalamualaikum

Dulu masa kecik-kecik, mak selalu bagitahu betapa risaunya  seorang wanita dengan kanser berkaitan organ dalaman ni sama ada ovari, rahim atau serviks.


Sekarang rasanya dah faham kenapa mak cakap macam tu dulu.

Kanser ovari di berlaku bila sel-sel dalam badan kita tumbuh di luar kawalan dan ianya bermula di ovari.

Secara umumnya , kanser bermula apabila sel-sel yang sihat yang mengalami mutasi genetik (perubahan gen) yang bertukar sel-sel normal menjadi sel-sel yang tidak normal.

Sel-sel yang sihat membesar dan membiak pada kadar yang ditetapkan, akhirnya mati pada masa yang ditetapkan . Walau bagaimanapun , sel-sel kanser membesar dan membiak di luar kawalan, dan mereka tidak mati apabila sepatutnya.

Apabila sel-sel yang tidak normal berkumpul , mereka membentuk jisim (ketumbuhan).
Sel-sel kanser ini menyerang tisu yang berhampiran dan merebak dari tumor asal dan tersebar di tempat lain dalam badan (metastasis).

Bagi yang tak biasa dengar tentang ovari, ia adalah org…