Blog Archive

February 27, 2016

Berita Gembira Bila Ada Peluang Untuk Lebih Sihat Walaupun Disahkan Menghidap Kanser Rahim

Assalamualaikum...

Kanser ni jarang kita dengar dapat dikesan pada peringkat awal. Memang pun kerana petanda atau simptomnya tak jelas dan bagi pesakit yang datang jumpa doktor pun hanya setelah mengalami tekanan pada abdomen atau rasa seperti kembong. Ada juga yang rasa tak boleh nak menahan diri apabila nak buang air kecil.

Antara lain gejala bagi kanser rahim ni adalah berlaku gangguan yang kerap  pada sistem pencernaan kita dan buat kita rasa mual. Selain tu, terjadinya sembelit, hilang selera makan atau mungkin kita makan sikit tapi dah kenyang. Maksudnya kenyang dengan cepat.

Apabila melibatkan rahim, sudah tentu akan membuatkan seorang wanita tu rasa tidak selesa atau sakit ketika melakukan hubungan intim. Bila ada rasa macam tu, even kalau bukan kanser ovari sekalipun, kita seorang wanita perlu aware dan terus jumpa doktor.

Rasa letih dan lesu yang berpanjangan serta sakit di sekitar pinggang dan pinggul boleh dikaitkan dengan kanser ovari juga. Perhatikan kitaran haid dan sekiranya berlaku perubahan yang ketara atau kita tahu ianya tidak normal tanpa sebab-sebab yang kita boleh jangka, maka harus bersedia untuk bertemu doktor.

Sebaik-baiknya, sekiranya masalah di atas berpanjangan lebih dari beberapa minggu, jangan bertangguh lagi untuk dapatkan pemeriksaan dari doktor.

Bagaimana dengan tahap dalam kanser rahim ni?
  • Tahap 1- Kanser hanya pada 1 atau 2 ovarium
  • Tahap 2- Kanser merebak ke organ lain di pinggul seperti rahim
  • Tahap 3- Kanser merebak ke selaput perut atau kelenjar di dalam perut
  • Tahap 4- Kanser merebak ke organ lain di luar perut

Pembedahan

Secara umumnya, pesakit kanser rahim memerlukan pembedahan yang merangkumi pembedahan kedua-dua ovari, saluran dan rahim serta kelenjar yang berdekatannya dan lipatan tisu lemak perut yang dikenali sebagai omentum, di mana kanser rahim sering merebak.

Kimoterapi

Setelah pembedahan, kemungkinan besar pesakit akan menjalani kemoterapi untuk membunuh sel-sel kanser yang berbaki. Rwatan awal untuk kanser rahim merangkumi kombinasi antara carboplatin (Paraplatin) dan paclitaxel (Taxol) yang disuntikkan ke dalam saluran darah (intravena). Kesan sampingan yang mungkin akan berlaku dari rawatan ini seperti sakit perut, mual dan muntah.

" Suzie, ingat tak saya pernah ambil Vivix promo dgn suzie? Customer tu mak dia barah rahim, dh nak operate dah..dia jumpa doctor semula lepas ambil vivix..miracle berlaku... cancer dia hilang..doc pun terkejut..semalam dia call husband beritahu..Alhamdulillah"




Testimoni di atas adalah setelah menggunakan Vivix Shaklee


Vivix ni lebih dikenali sebagai minuman awet muda tetapi menjadi pilihan nombor satu bagi pesakit kanser. Ini kerana keberhasilannya dengan izinNya membantu pesakit kanser kembali menikmati hidup yang lebih sihat.



Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

February 24, 2016

Bagaimana Vitamin E Bantu Pesakit Masalah Prostat?

Assalamualaikum

Jika kaum wanita berjaga-jaga dengan risiko kanser payudara dan kanser  rahim , kaum lelaki pula perlu peka dengan kesihatan diri terutama simptom-simptom kanser prostat.

Kanser prostat terjadi di dalam kelenjar prostat. Doktor mempercayai bahawa kanser prostat bermula dari perubahan yang sangat kecil ukurannya dan bentuk seperti sel-sel kelenjar prostat. Perubahan ini dikenali sebagai PIN (prostatic intraepithelial neoplasia). Hampir separuh dari pesakit yang menghidapi PIN setelah berusia 50 tahun dan ke atas. Pesakit yang mengalami PIN akan mengalami perubahan sel-sel kelenjar prostat.

Kelenjar prostat merupakan kelenjar dalam sistem pembiakan lelaki yang terletak tepat di bawah pundi kencing dan di hadapan dubur.

Saiz kelenjar tersebut adalah sebesar buah walnut dan mengelilingi salur perkumuhan lelaki. Ia menghasilkan cecair yang membentuk sebahagian air mani.

Punca Kanser Prostat

Belum lagi diketahui dengan tepat apakah punca yang menyebabkan kanser prostat ni tapi ada beberapa perkara yang boleh meningkatkan risiko untuk mengalami penyakit ini iaitu;
  1. faktor usia
  2. sejarah keluarga
  3. hormon, masalah obesiti dan toksin 
Dalam 3 faktor yang attiey nyatakan di atas, hormon, masalah obesiti dan toksin belum lagi ditemui kaitannya dengan kanser prostat ni tapi tetap membawa kepada risikonya.

Simptom Kanser Prostat
Apa yang menjadi kebimbangan adalah tiada simptom yang boleh dapat dikenali pada tahap awal. Hanya apabila ia berkembang barulah muncul tanda-tandanya. Ini kerana ia menyerupai simptom Benign Prostatic Hyperlasia (BPH) iaitu penyakit prostat yang dapat dikawal dan sering ada pada lelaki lanjut usia.

Bagi kebanyakan pesakit, simptom yang ditemui adalah;
  1. kerap buang air kecil terutama waktu malam
  2. sukar untuk buang air kecil/ tahan air kecil
  3. aliran air kecil lemah atau terganggu
  4. rasa sakit/pedih ketika buang air kecil
  5. terdapat darah dalam air kencing/air mani
  6. gangguan seksual seperti sukar tegang atau sakit ketika keluar air mani
  7. sering kejang pada punggung, pinggul atau peha.

Tahap Kanser Prostat
                            

  • Sangat awal dan tanpa tanda kerana sel kanser hanya pada bahagian prostat
  • Sel kanser terbatas pada prostat tapi dapat dilihat jelas ketika pemeriksaan.
  • Sel-sel kanser ditemui di luar kantung prostat (membran yang menutupi prostat) merebak pada tisu sekitarnya/vesikula seminalis (kelenjar yang menghasilkan air mani)
  • Sel-sel kanser telah merebak ke kelenjar regional, tulang dan organ lain.

Didapati bahawa Vitamin E Shaklee sememangnya mempunyai peranan dalam meningkatkan pengeluaran air mani. Dalam masa yang sama ia bermaksud meningkatkan kesuburan para lelaki.


Khasiat Vitamin E 

Vitamin E sebagai yang kita tahu merupakan sejenis antioksidan yang membantu melambatkan proses penuaan dan boleh dikatakan sebagai senjata untuk melawan radikal bebas dalam tubuh kita.

Ia mampu membantu memelihara sel-sel darah merah,membran sel dan lain-lain. Apa yang paling berharga adalah vitamin E membantu mencegah penuaan tisu. Jadi, bila tisu badan kita lambat menua, maka ada peluang untuk kita menikmati kesihatan lebih lama.

Bila kita sebut Vitamin E, pasti kita akan kaitkan dengan kulit kerana ia menyumbangkan faedah ke atas kesihatan kulit kita juga di samping membantu menyembuhkan luka dengan lebih cepat.

Bagi golongan yang lebih berumur, Vitamin E juga disarankan kerana ia mampu menghalang pembekuan darah daripada berlaku terutama pada bahagian  kaki.

Mengapa Perlu Pilih Vitamin E Shaklee?
Vitamin E Shaklee mengandungi

  • d-alpha tocopherol concentrate
  • d-alpha tocopheryl acetate
  • selenium
Abjad "d" bermaksud bersumberkan semulajadi yang mana lebih mudah untuk digunakan oleh badan kita. Manakala tambahan selenium pula apabila diserap bersama vitamin E, keberkesanan setiap vitamin saling dipertingkatkan oleh satu sama lain.

Kelebihan Vitamin E Shaklee
Pentingnya untuk kita memilih Vitamin E Shaklee adalah kerana ia mengandungi ekstrak biji anggur yang berkesan apabila diamalkan secara konsisten untuk
  • membantu masalah kanser
  • awet muda
  • memelihara kecantikan badan
  • menguatkan sistem imun tubuh badan
  • menurunkan paras kolestrol
  • menghalang pembentukan darah beku
  • melegakan masalah yang berpunca daripada urat timbul
  • merencatkan pembengkakan dan radang

Harga Vitamin E hanyalah RM149 untuk 120 kapsul sebotol.

Namun, ada juga yang berusaha dengan mengamalkan Vivix 





Vivix telah diuji dalam makmal dan didapati 10 kali ganda lebih hebat daripada antioksidan resveratrol dalam melambatkan mekanisme utama bagi proses penuaan.

Ia mengandungi trans Resveratrol dan campuran pelbagai jenis polifenol yang juga merupakan antioksidan yang hebat dan mempunyai bnyak manfaat terhadap kesihatan kita.

Oleh sebab tulah, dah ramai yang menggunakan Vivix sebagai salah satu usaha untuk

  1. merencatkan sel kanser daripada menjadi semakin serius
  2. mencegah kanser prostat, pankreas, gastrik dan tiroid.
  3. melindungi jantung
  4. melindungi saraf
  5. meningkatkan sistem imun
Jika ada bajet lebih untuk Vivix, attiey juga sarankan supaya amalkannya untuk Kanser Prostat ni.

Sebotol Vivix mengandungi 150ml berharga RM475 sahaja untuk penggunaan 2 bulan.

                                          

Bulan ni ada promosi iaitu jika beli 2, anda layak untuk 
  1. dapatkan penjimatan  sebanyak 5%
  2. keahlian PERCUMA
  3. money cash back RM30+





Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

February 22, 2016

Hebatnya Khasiat Bawang Putih Untuk Dimakan Sebagai Ulam


Assalamualaikum

Bawang putih ni makin glamour pulak akhir-akhir ni. Tak lain tak bukan sebab dah ramai yang ada kesedaran bagaimana nak singkirkan parasit dalam tubuh kita ni.

Bawang putih ni ada bau yang tajam, pedas dan semacam sikit bila kita makan mentah kan. Haa..tu sebenarnya adalah allicin iaitu sejenis bahan yang boleh membunuh dan merencatkan parasit tu.

Sedihnya bila bawang putih ni dimasak dan terdedah pada suhu tinggi, allicin ni akan rosak.

Apa hebatnya bawang putih ni?

  • membunuh parasit
  • bantu sistem pernafasan
  • bantu baiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah
  • sebagai anti bakteria
  • bagus untuk mengelakkan penyakit serangan jantung  
  • mengurangkan tekanan darah tinggi
  • memecahkan kolestrol yang mnyekat perjalanan darah pada salur darah 
  • bantu menghindari kanser kerana kandungan mineralnya membantutkan pertumbuhan tumor dalam badan kita

Tetapi, janganlah makan sampai melebihi had ataupun sekiranya rasa pengambilan bawang putih tu banyak sebab suka snagat dengan rasa dan khasiat dia, pastikan u'olls minum air banyak ok. Apapun, biarlah seimbang dan bersederhana.

Nak senang, nah ambik je Garlic Complex Shaklee. Senang takyah kupas tak yah kunyah. Telan dan nikmati khasiat yang serupa.

Sebotol Garlic Complex ada 60 tablet dan hanya berharga RM47.50 sahaja.
Hubungi attiey untuk ketahui cara makan tau.

Yukkk...pakat detox parasit jom.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

Bahayakah Jika Terkena Kanser Usus Besar?

Assalamualaikum

Di Malaysia ni, barah usus adalah kanser kedua tertinggi tau. Tak kira wanita atau lelaki, dua-dua boleh kena. Umur? Kalau nak kata orang berumur je yang kena penyakit ni tak jugak sebab kawan Attiey baru 31 tahun masa disahkan kanser kolon tahap 4.

Namun, barah usus ni jika dirawat pada peringkat awal seeta menjalani rawatan mengikut saranan doktor, mempunyai peluang untuk pulih kembali tau.


Apakah Gejala Usus Besar?

  •  berak berdarah
  • perubahan tabiat buang air besar sama ada mula mengalami sembelit atau dari segi kekerapan yang bertambah atau berkurang.
  • cirit-birit
  • sembelit dan cirit-birit berselang-seli.
  • tidak berak dan hanya kentut serta muntah dimana usus telah tersumbat sepenuhnya.
  • hilang selera makan dan turun berat badan
  • sakit perut
  • tabiat ke tandas tapi tiada najis ekoran dari badan tersalah memberi mesej kerana menyangka sel barah yang terdapat pada rektum adalah najis.
Apa yang perlu dilakukan?


Rawatan definitif untuk masalah ini adalah melalui pembedahan. Doktor akan memotong bahagian usus yang dijangkiti itu tadi dan kemudian menyambungnya kembali atau ada juga keadaan dimana dibawa keluar ke otot perut dan kulit sebagai beg najis(stoma)

Perlu kita fahami bahawa tak semua bahagian usus kita tu sesuai untuk dilakukan stoma. Hanya jika kanser berlaku di pangkal rektum (berdekatan dengan otot yang mengawal kentut dan pembuangan air besar) sahaja yang memerlukan stoma seumur hidup.

Stoma ni akan diguna seumur hidup ke?
~ Kebanyakannya hanya sementara tetapi bergantung kepada tahap kanser.

Apakah Peringkat Kanser Usus?

  1. Ketumbuhan pada dinding usus
  2. Ketumbuhan menembusi usus
  3. Kanser merebak ke limfa
  4. Kanser membiak ke bahagian badan yang lain.
Apa yang biasa dilakukansebagai susulan selepas pembedahan? 

Sesetengahnya akan menjalani kolonoscopi di mana satu jenis kamera akan dimasukkan melalui dubur. Kolostomi iaitu pembedahan pembukaan melalui abdomen juga antara rawatan susulan yang disediakan.

Kimoterapi serta radioterapi juga bergantung pada saranan dan pandangan doktor yang merawat pesakit sama ada perlu atau tidak.

 

Testimoni Kanser Usus dan Hati

 

Testimoni Kanser Usus Tahap 4



Dua testimoni kat atas telah berusaha untuk pulihkan dari kanser usus dengan mengamalkan Vivix Shaklee. 


Apa Vivix ni?

" Vivix ni macam sirap pekat. Ada rasa pahit gitu. Boleh minumcamtu je atau taruk dalam air dan minum."

Dalam Vivix ni ada resveratoral. Resveratoral nilah  yang akan membantu untuk betulkan semula  sel-sel dan sistem-sistem dalam tubuh yang rosak, dengan izin Allah.


Harga?

Vivix ni hanya berharga RM475 . Boleh tahan hingga 2 bulan. Berbaloi sangat sebab side effect dia badan rasa bertenaga dan sel-sel  kembali sihat.

Jomlah order sekarang

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

February 21, 2016

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang berkaitan dengan gangguan pada buah pinggang
-Penyebab lain seperti leukimia, rheumatoid,arthritis dan dehidrasi.
-Faktor sementara yang mana protein tu hanya didapati dalam urin seketika sahaja dan akan berkurangan dengan sendirinya.

Setiap yang terjadi tu pasti ada cara untuk pulihkan. Betul tak?
Apa yang paling utama, segera berjumpa dengan doktor untuk dapatkan kepastian terlebih dahulu. Kemudian, cari penyebab atau puncanya. Kalau doktor ada bagi ubat, maka dengarlah saranan doktor.

Dalam masa yang sama, cuba amalkan diet rendah protein supaya buah pinggang kita tu tak terlalu terbeban untuk memproses protein yang banyak.

Kemudian, jauhkan makanan tinggi protein seperti susu, keju, kekacang dan buah-buahan kering. Banyakkan meminum air kosong atau air masak yang mana kita tahu memang bagus untuk ginjal kita.

Dalam kisah yang lepas Attiey ada ceritakan pengalaman seorang pesakit yang mengalami air kencing berbuih.

Beliau telah mengamalkan Vivix dan Alhamdulillah, keadaan makin bertambah baik.


Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084


February 19, 2016

Vivix Dengan Harga Jimat 5 % Dari Biasa. Wajib Beli Ke?

Assalamualaikum

Bagi penggemar Vivix yang memang setia dengannya setiap bulan, memang berita baik la ni. Promosi masih lagi sah untuk bulan Februari ni.

Bagi yang belum pernah cuba, boleh mula bulan ni dan rebut harga promosi ni. Bukan hanya promosi jimat 5%  bila beli 2 botol tetapi kalau beli 6  dapat FREE sebotol.



Dalam Vivix ni terkandung satu rahsia yang dikenali sebagai Resveratrol yang mana juga terdapat dalam produk lain TETAPI Resveratrol Vivix ni LEBIH UNGGUL. Mengapa?

Sebelum tu, perlu kita sedar bahawa DNA ialah genetik asas setiap manusia. Sekiranya ia rosak, boleh mengakibatkan kanser, penyakit dan juga  penuaan. Resveratrol yang attiey sebutkan tadi mampu memperbaiki kerosakan DNA tersebut, dengan izin Allah SWT.

Fakta WOW Tentang Vivix

  • Resveratrol dalam 1 sudu Vivix adalah sama dengan Resveratrol dalam 100 gelas wain. 100x Ganda!!


  • Resveratrol dalam produk lain hanya 20% sahaja TETAPI Vivix ada 98% Resveratrol ASLI. 5x GANDA!!



  • Kajian Professor Harvard membuktikan Resveratrol ni akan 10x LEBIH BERKESAN apabila digabungkan dengan polifenol. Dalam Vivix ni pulak, ada 15 jenis polifenol. Boleh bayang tak macam mana power Vivix ni. Siap Patent Pending lagi tau.


Jadi, marilah kita buat sedikit pelaburan pada hari ni, bulan ni demi kesihatan kita di masa hadapan. Jangan buang masa untuk mencuba-cuba produk yang kita sendiri tak yakin tapi teruslah usahakan dengan Vivix kerana inshaaAllah ramai yang merasakan keberkesanannya yang lebih ketara.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

February 18, 2016

Cara Sembuhkan Kayap Tanpa Meninggalkan Parut

Assalamualaikum


Pertama kali attiey lihat kayap ni masa tahun 1998 kalau tak silap. Ada kawan yang terkena kayap di bahagian belakang dan boleh nampak gelembung-gelembung air di bahagian tu.

Mula-mula tu rasa gatal-gatal dan mencucuk-cucuk sakit kat tempat tu sehinggalah timbul bintik merah-merah. Bintik-bintik tu akan berlarutan selama 2-3 hari sehinggalah muncul pula gelembung air. Gelembung air ni kalau pecah, boleh mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan.

Bagi sesetengahnya pula akan mengalami nanah dan rasa sakit yang menyengat sekiranya nanah tersebut dikeluarkan.

Kayap juga dikenali sebagai herpes zoster dalam istilah perubatan. Ianya sejenis penyakit kulit dan saraf yang disebabkan oleh jangkitan Virus Varicella Zoster (VZV). 
Risiko-risiko utama penyakit ini adalah:
  • Umur yang semakin meningkat (lebih daripada 50 tahun) di mana ketahanan sistem imun berkurangan dan
  • Kelemahan sistem imun (pertahanan badan) kerana pelbagai sebab seperti jangkitan kuman Human Immunodeficiency Virus (HIV) dan kesan ubat-ubatan (seperti ubat steroid).

Sepanjang hayat seseorang, lebih kurang 10% hingga 30% akan menghidapi penyakit ini.

Virus ini mula menghuni badan seseorang pesakit apabila dia menghidapi penyakit cacar air (chickenpox). Selepas cacar air sembuh, virus ini berhibernasi di dalam pusat saraf (ganglion). Apabila sistem imun menjadi lemah, ia menjadi aktif semula. Ia menyerang urat saraf dan manyebabkan keradangan saraf tersebut.

Jika kayap melibatkan bahagian muka, ia mungkin menyebabkan komplikasi kepada mata termasuk menjadi buta dan kepada saraf muka menyebabkan paralisis otot-otot muka (facial palsy). Kadang-kadang, kayap akan menyebabkan keradangan organ dalaman termasuk otak (meningoencephalitis), jantung (carditis), paru-paru (pneumomitis) and usus (enterocolitis).

Setelah tanda-tanda kulit sembuh, bahagian kulit tersebut mungkin akan menjadi parut. Komplikasi kronik yang lain lazimnya adalah post herpetic neuralgia (kesakitan pada bahagian urat saraf yang terlibat untuk jangka masa yang panjang). Komplikasi tersebut selalunya dialami oleh pesakit-pesakit yang lebih tua (lebih daripada 65 tahun). Kesakitan berterusan ini akan menjejaskan kualiti hidup pesakit. Komplikasi kronik yang lain termasuk komplikasi mata (keradangan mata dan menjadi buta) dan komplikasi urat saraf (keradangan urat saraf dan saraf tunjang).


Di bawah ni adalah pengalaman seorang anak yang berusaha membantu ibunya pulih dari kesakitan kesan dari kayap.



" Salam semua di SGL..sy nak share testimoni vivix sy blh? actually sy beli vivix ni utk mama saya yang kena penyakit kayap kat belakang badan. Alhamdulillah..kayapnya sembuh. Tapi untuk pesakit kayap, walaupun luka kayap tu dah sembuh tapi serangan kat saraf tu masih berterusan. Mama selalu rasa kat tempat bekas luka tu dan bahagian belakang dekat pinggang macam disebat-sebat sakitnya. Doktor cakap memang normal macam tu sebab kayap serang urat saraf dan membuatkan urat saraf tertarik gitu...

So, saya try belikan vivix untuk mama dan Alhamdulillah syukur sangat-sangat dengan kusa Allah, mama dah tak rasa sakit macam biasa lagi lepas minum vivix..leaga dan senang hati bila tengok mama cergas macam biasa..."

Sememangnya vivix ni bukan sekadar minuman botani, tetapi  ia adalah hasil dari kajan bertahun-tahun dari pihak Shaklee . Kebaikan dari 4 jenis tumbuhan yang salah satunya adalah anggur muskadin yang mengandungi sekurang-kurangnya 4 jenis polifenol yakni antioksidan yang sangat hebat, ciptaan Allah SWT dalam sebiji buah anggur ni.

Boleh hubungi Attiey untuk pertanyaan dan juga pesanan segera demi kesihatan bersama.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) 
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

February 6, 2016

Cara Mudah Merawat Buasir Dengan Set Buasir Shaklee

Assalamualaikum



Attiey pernah tengok keadaan orang yang mengalami buasir. Memang tak senang duduk dan ngadu sakit. Susah hati dan jadi agak gerun nak ke tandas. Kesian pun ye jugak.



Buasir ni adalah bila berlakunya pembengkakan di bahagian rektum dan dubur seseorang. Kenapa sakit? Rasa sakit ni terjadinya kesan tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut. Bila berlaku begini, proses untuk membuang air besar akan terasa perit.

Attiey tak pasti sama ada orang yang attiey jumpa tu alami buasir dalam atau buasir luar.

Buasir Dalaman
Buasir jenis ini tidak membuatkan rasa sakit dan gatal-gatal kerana ianya jauh ke dalam rektum. Sememangnya ia tidak berbahaya tetapi apabila pesakit meneran dan terjadinya gangguan di laluan najis, ia boleh mencederakan permukaan buasir tersebut.
Pendarahan mungkin akan berlaku. Inilah yang dikatakn terdapat titisan darah nerah cerah pada mangkuk tandas.

Buasir Luaran
Rasa sakit, pedih dan gatal pada dubur akan dialami dan jika buasir tersepit, maka bekalan darah akan terputus. Jadi, bekuan darah akan terjadi di dalamnya. Sakit? Memang sangat sakit dan perlukan rawatan yang segera.

Jangan tangguh-tangguh lagi sebab bila salur darah vena vektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir, maka sukar untuk ianya dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya.

Bila dah terjadi macam tu, angkat benda ringan pun boleh menyebabkannya berulang lagi.

Apakah Faktor /Penyebab Buasir
✌meneran
✌duduk terlalu lama dalam tandas
✌cirit birit yang teruk/ sembelit
✌kegemukan
✌mengandung
✌golongan berumur kerana saluran darah yang lemah

Jadi, kalau ada alami rasa sakit yang berdenyut-denyut, pendarahan yang berlaku selepas dan sebelum membuang air besar dan darah yang menitis atau tersembur keluar dari dubur, cepat-cepat buat pemeriksaan tau.
Biasanya apabila berlakunya pendarahan, pesakit akan kekurangan darah. Bahaya tu. Ada juga yang alami pembengkakan dubur selepas buang najis yang mana mungkin sementara bagi sesetengah orang, kurang sakit tetapi gatal-gatal.

Bagaimana Nak Rawat?
🎀 Elakkan makan makanan pedas dan berempah
🎀Jauhi minumam keras
🎀 Kurangkan minuman beralkohol
🎀 Makan sayur-sayuran dan buah-buahan
🎀 Banyakkan minum air masak
🎀 Banyakkan pengambilan serat seperti bijirin dan oat.
🎀 Tetapkan jadual ke tandas
🎀 Kerapkan bersenam

Nak lebih ummpph?

Ada cara yang lebih baik attiey cadangkan iaitu SET BUASIR SHAKLEE.



Selain membantu menyembuhkan dengan cara selamat kerana tiada bahan terlarang, harganya juga berbaloi-baloi.

Meh hubungi attiey untuk pesanan dan pertanyaan...

0139218084 (whatsapps, sms,telegram)

Konsultasi percuma juga attiey sediakan

February 4, 2016

Ketahui Cara Hilangkan Rasa Letih Badan Supaya Sempat Urus Keluarga

Letih dan penat seakan-akan dah sebati dengan golongan ibu tak kira yang berkerjaya di luar atau surirumah. Begitu juga dengan kaum bapa yang bertungkus lumus untuk memastikan keperluan ahli keluarga dapat dipenuhi.

Namun, adakalanya kita ada masa ditimpa sakit dan kurang sihat dek kerana terlalu penat dan kekurangan tenaga.

Sebelum attiey resign tahun lepas, memang rasa sangat down kerana seakan tak mampu untuk beri yang terbaik untuk keluarga. Balik dari kerja dah petang. Nak uruskan rumah, anak-anak dan suami dalam masa yang sama macam tak menang tangan.

Attiey tertarik dengan khasiat ESP selepas baca info pasal ESP ni dari buku yang memberitahu bahawa ESP:

✯ Adalah protein sihat yang memberikan bekalan tenaga berterusan manakala sifatnya rendah glisemik indeks yang memberikan rasa kenyang lebih lama

✯ ESP ni boleh juga untuk diambil bersama susu dan kurma untuk memberi badan lebih tenaga sepanjang hari…



Kebetulan badan rasa terlalu letih dan lenguh-lenguh. Jadi,attiey tambah pengambilan Ostematrix Shaklee. Sejak amalkannya, tidur waktu malam sangat mudah dan bangun pagi tu memang hilang rasa lenguh.

Bila badan kita selesa dan sihat, ringanlah sikit untuk buat kerja rumah. Semua jadi laju je kan.



Kalau anda jenis suka skip makan dan makan jika sempat je, attiey cadangkan untuk cuba sekali Vitalea Shaklee. Ini kerana Vitalea

✯ Adalah multivitamin yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin penting dan 7 mineral penting.

✯ InsyaAllah sangat membantu peningkatan kesihatan sekiranya diambil secara konsisten.

✯ Ia dilengkapi dengan zat besi untuk pembentukan lebih banyak sel darah merah, mengelakkan anemia dan meningkat paras HB.

✯ Selain itu, ia turut mengandungi Magnesium, kalsium, fosforus, vitamin C dan Vitamin D yang menyokong kesihatan tulang.

Anak-anak pasti gembira bila ibu bapa sihat dan ada ruang untuk melayan telatah dan kerenah mereka. Lagipun, anak-anak ni membesar sekejap je tau.

Hubungi attiey untuk pesanan dan pertanyaan.
0139218084

February 3, 2016

Cara Hilangkan Stress Dengan Kos Yang Rendah

Assalamualaikum

Dengan segala benda yang semakin meningkat harganya tak mustahil akan membawa kepada peningkatan masalah tekanan atau pun stress di kalangan kita.

Itu belum lagi kita fikirkan masalah sosial dan tekanan di tempat kerja lagi.



Tapi tahu tak, ada cara untuk hilangkan stress dengan kos yang minima sebenarnya. Tak perlu bercuti hingga ke luar negara pun.

Biasanya apa yang kami sekeluarga lakukan adalah luangkan masa di halaman rumah bersama-sama buat seketika. Dalam 1 hingga 2 jam. Buat apa? Adakalanya melihat tanaman, layan anak-anak bermain atau sekadar membaca majalah.

Taman juga memberi ketenangan jika kena pada masanya. Waktu pagi atau petang adalah waktu yang sesuai yntuk beriadah. Lupakan seketika perkara yang membuatkan kita rasa tertekan.

Elakkanlah ke tempat-tempat yang boleh mengeluarkan belanja di luar bajet kita. Contohnya jangan pergi ke pasaraya yang sedang mengadakan jualan murah atau promosi. Bimbang pula jika berbelanja lebih, masalah lain pula timbul kecuali memang kita ni jenis yang memang ikut bajer strictly. Hehe.

Amalkan pemakanan yang seimbang kerana makan secara berlebihan boleh mengundang rasa tertekan juga. Adalah lebih baik untuk mengambil Vitamin B Complex. Mengapa?

Jom attiey cerita bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stres?

1.Vitamin B1~ mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan, menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma.

2.Vitamin B2~ mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.

3.Vitamin B3~ mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi.

4.Vitamin B5~Asid Pantothenic memainkan peranan yang penting dalam melegakan tekanan/ stress. Sebab tu ia juga disebut seba "vitamin anti-tekanan,".

Penting untuk pengeluaran hormon yang berkaitan dengan tekanan yang dihasilkan dalam kelenjar adrenal, menurut University of Maryland Medical Center. Vitamin B kompleks boleh membantu memulihkan kelenjar adrenal daripada stress.

5.Vitamin B6~ penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi, mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya.

Perubahan dalam tahap serotonin boleh mengubah mood dan menjejaskan keupayaan seseorang untuk menghadapi tekanan / stress

6.Vitamin B12~ meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual

7.Biotin~ membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit



Vitamin ni murah je.Sebotol B Complex mempunyai 120 tablet dan hanya berharga RM53.75 sahaja. 120 tablet tu untuk penggunaan 4 bulan tau.

Hubungi attiey untuk pertanyaan dan pesanan.
0139218084.
0139218084

Nanti attiey bagi konsultasi percuma khas untuk anda yang hubungi dan order dengan attiey.

February 2, 2016

Cara Mengelakkan Diri Dari Terkena Demam Denggi

Attiey ingat lagi kisah 2 tahun lepas bila adik call bagitahu dia demam panas dan tak larat sangat. Bila tahu macam tu, attiey ajak p klinik. Sampai kat klinik, doktor cuma bagi paracetamol dan cadangkan adik buat ujian denggi.

Balik dari klinik, adik dah start menggigil, muntah-muntah dan sakit sendi. Ada juga dia mengadu sakit kepala. Tapi masa tu attiey tak cenderung sangat untuk yakin yang adik terkena denggi dan berharap ianya bukan denggi.

Petang tu doktor call dan bagitahu, adik punya ujian darah memang positif denggi keputusannya.

Panik juga sekejap fikirkan apa nak dibuat sebab takde pengalaman. Yang attiey tahu, pesakit denggi kena pastikan supaya tak terhidrat.

Dalam fikiran cuma terlintas kena bagi Performance Drink sebab Performance Drink ni merupakan minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

So, kalau biasa attiey dengar orang bagi 100 plus kan. Tapi attiey lebih yakin dengan Performance Drink ni.

Masa tu call mak dan attiey pun cadangkan adik masuk wad di KPJ (biayaan company) sebab bimbang ada komplikasi lain. Yelah, kat hospital ada doktor untuk pantau nak masukkn air ke ambik darah ke tak yah ulang alik.


Ni gambar masa adik dah bertambah baik cuma platelet masih tak stabil dan hati sedikit mengeras.

Dalam pada duk kat hospital, attiey cadangkn juga untuk adik maintain pengambilan Nutriferon Shaklee.

Mengapa?
Nutriferon kalau nak tahu adalah Immune booster' yang berperanan supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan serta meningkatkan sistem pertahanan badan

Lagi satu, ia bantu untuk kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari – ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia.

Selain tu, Nutriferon ni setahu attiey mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

Dua benda yang attiey suggest kat adik ni sebenatnya Set Denggi Shaklee.



Alhamdulillah, selepas 2 minggu adik dah fully recovered dr demam denggi. Cuma nasihat doktor, elakkan dari terkena denggi buat kali kedua kerana keadaan akan jadi lebih bahaya.

Bagaimana nak elakkan?

1-Nampaknya adik dan kami semua juga kena cari dan musnahkan tempat-tempat pembiakan nyamuk Aedes ni.

2-Gunakan alat pembunuh jentik-jentik dan pesticide bagi menghapuskannya.

3- Sembur aerosol sekurang-kurangnya sekali seminggu untuk membunuh nyamuk dewasa.

4- Gunakan penghalau nyamuk seperti penghalau nyamuk elektrik cecair atau kepingan mat .

5- Sapu losyen penghalau nyamuk pada kulit untuk mencegah gigitan nyamuk ketika berada di luar rumah.

Kalau ada kenal sesiapa yang sedang alami demam denggi, share lah cerita attiey ni dengannya. Mungkin boleh share juga info tentang Set Denggi Shaklee ni.

Testimoni Set Denggi


Hubungi Attiey untuk pertanyaan atau pesanan segera ye.
0139218084

Featured Post

Selamatkah Untuk Ibu Hamil Berpuasa?

Pada tahun 2018 ni, bulan Ramadhan  jatuhnya  pada bulan Mei. Tak sabar rasanyakan. Suasana bulan puasa ni lain macam. Cuma mungkin pada ma...