Skip to main content

Rahsia Masalah Jerawat, Period Tak Teratur dan Senggugut Teruk Dapat Di Atasi

Assalamualaikum.

Alhamdulillah hampir 3 tahun dah consume vitamin2 shaklee. Bermula dari bujang, berkahwin, mengandung, berpantang, hinggalah menyusukan baby. Setiap peringkat penggunaan ada banyak cerita dan manfaat disebaliknya.

Pada tahun 2012 saya mula diperkenalkan shaklee oleh kakak saya sendiri, bila mana saya ada masalah jerawat, period tidak teratur dan mengalami senggugut yang teruk. Dah macam-macam cara saya usahakan untuk menghilangkan masalah tersebut tetapi Tidak berjaya. Selepas itu kakak saya mencadangkan saya untuk mengambil GLA shaklee.
                                      
Setelah 3 bulan saya amalkan pengambilan GLA shaklee secara konsisten alhamdulillah, Dengan izin Allah senggugut saya telahpun hilang malah tarikh period saya mulai teratur dan datang tepat pada waktu nya sehingga kini. Dan saya mulai sedar jerawat yang dulunya silih berganti kian hilang. 


Apabila saya merasakan perubahan tersebut saya lebih yakin untuk mengambil vitamin yang seterusnya. Saya kemudian consume vitamin C dan Vitamin E bagi menghilangkan parut-parut jerawat yang dahulu.
                                    
Alhamdulillah sekali lagi perubahan yang memberansangkan. Kulit tangan dan muka saya mulai cerah dan tidak kering seperti sebelumnya. Saya mula meletakkan kepercayaan pada produk shaklee ini dengan izin Allah. Kemudian saya mengambil ESP bagi mengatasi keputihan. Alhamdulillah masalah keputihan juga di atasi dengan izin Allah. Kesemua supplement tersebut sehingga kini saya amalkan. Dan alhamdulillah selepas berkahwin tidak lama kemudian saya dikhabarkan mengandung anak pertama. Syukurlah kerana diberi rezeki yang begitu cepat. Ini juga berkat usaha saya memastikan period sentiasa teratur kerana itu petandanya kita subur. Semasa mengandung saya mengambil pula Vita-Lea, Vitamin B dan meneruskan Vitamin C dan stop Vitamin E dan GLA sepanjang tempoh mengandung. Syukur
                           
Alhamdulillah baby dalam kandungan dalam keadaan sihat dan tidak mengalami sebarang kompilasi sehingga dilahirkan iaitu seberat 3.3kg. Bayi saya sihat sehingga kini dan semakin montel. Bagi memastikan bekalan susu badan sentiasa cukup saya masih meneruskan pengambilan vitamin-vitamin shaklee terutamanya ALFALFA. Lagi sekali syukur alhamdulillah rezeki untuk baby saya melimpah ruah. Sekarang baby saya nak masuk 5bulan masih fully breastfeed. Saya siap boleh menyimpan stok untuk bayi kerana sering mengalami lebihan susu. Saya akan terus berusaha agar susu badan saya sentiasa cukup dan berkualiti sehingga umur baby 2tahun inshaallah. Sehinggakan doktor menegur anak saya ni terlebih susu ibu..hehe.. Itulah rahsia mengekalkan berat badan yg ideal.

Itu sahaja saya dapat kongsikan pengalaman saya selama mengambil vitamin shaklee. Ini semua dengan izin Allah, kita hanya mampu berusaha mencari yang terbaik buat diri sendiri dan juga family. Selebihnya bertawakallah pada Allah. Moga diberi rezeki untuk meneruskan gaya hidup yang sihat. Di samping itu banyakkan meminum air masak.

                                       

Ok sekian dari saya.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

8 Tips Mencegah Jerawat Semudah ABC

Jerawat adalah keadaan pada kulit yang menyebabkan terjadi  bintik-bintik dan jerawat, terutama pada muka, bahu, belakang, leher, dada, dan lengan atas.


Ia biasanya berlaku semasa baligh, apabila kelenjar sebum diaktifkan, tetapi ia boleh berlaku sebelumnya. Kelenjar akan  menghasilkan minyak  apabila dirangsang  oleh hormon lelaki yang dihasilkan oleh kelenjar adrenal pada lelaki dan wanita.



Secara ringkasnya, kita boleh katakan;
Jerawat adalah penyakit kulit yang melibatkan kelenjar minyak di dasar folikel rambut.Ia mempengaruhi 3 dalam setiap 4 orang berumur 11 hingga 30 tahun.Ia tidak berbahaya, tetapi ia boleh meninggalkan parut kulit.Rawatan bergantung pada bagaimana keadan atau tahap dan tempoh dialami.Faktor risiko termasuk genetik, kitaran haid, kegelisahan dan tekanan, iklim panas dan lembap, menggunakan solekan berasaskan minyak dan jerawat.
Ada beberapa tips yang berguna untuk mencegah berlakunya jerawat iaitu; Pastikan kulit dicuci dan dibersihkan daripada sebarang kotoran…