Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2015

9 Teknik Meneran Dengan Betul Ketika Bersalin Yang Wajib Dipelajari

Assalamualaikum

Tengah berdebar menunggu tarikh jangkaan kelahiran? Dah bersedia dan mendalami semua yang perlu dan wajib diketahui? Jika dah, mesti rasa bersedia tu lebih banyak dan dapat meredakan perasaan takut yang datang sekali-sekali kan.

Proses bersalin adalah satu perkara yang paling akhir dalam sesuatu kehamilan. Tak hairan kenapa ramai bakal ibu yang berasa risau dan adakala teruja. Tambahan pula jika pengalaman pertama.

Kawan attiey juga ada nasihatkan supaya pelajari teknik meneran yang betul. Tapi, kita perlu sedar bahawa proses meneran adalah sebahagian daripada klimaks perjuangan seorang wanita mengeluarkan bayinya dari dalam rahim. Ia sesuatu yang  berlaku secara semula jadi ketika pintu rahim ibu sudah terbuka sepenuhnya. Bagaimanapun bakal ibu perlu belajar cara meneran dengan betul kerana ia dapat mengelakkan daripada berlaku koyakan teruk pada perineum atau digunting.

Bagaimana cara meneran yang betul?


Attiey pernah hadiri kelas semasa hamil dan ada antara ibu-ibu y…

Kelebihan Collagen Shaklee

Assalamualaikum

Ramai duk guna kolagen skang ni terutama wanita-wanita 25 tahun ke atas memang sure teruja. Nak pula pasaran kolagen memang tengah hot. Macam-macam jenis kolagen keluar dan duk ada kat pasaran skarang ni. Packaging tok sah cakap. Ada dalam kotak, dalam canister, dalam tube, macam gula-gula pun boleh jumpa juga.

Tapi, penah tahu tak Shaklee memang dah lama keluarkan Collagen Powder rupanya cuma mungkin ramai yang belum perasan kot ek. So, disebabkan ketidak perasanan tu, meh attiey cerita kelebihan Collagen Powder ni.

Kenapa Saya Masih Pilih Untuk Minum Soya ESP?

Assalamuaalikum

Sebelum attiey kenal minuman soya yang paling kontroversi ni dulu, memang attiey tak terfikir langsung dan tak tahu akan khasiatnya. Mengapa  kontroversi? Sebab ianya SOYA. Ada apa dgn soya pulak?

Macam2 benda yg dikata tentang soya. Bahaya, punca kanser, lemah tenaga bat!n dan sebagainya.

Amalan Harian Yang Perlu Dijaga Secara Istiqamah:

1. Solat Tahajud di waktu ¾ malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & solat sunat Witir sekurang-kurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu Subuh- Tahajjud merupakan jalan orang-orang yang soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yang terdahulu. Jangan ditinggalkan.

Mengapa Ibu Hamil Kena Minum Air Gula?

Diingat-ingat kembali, rasa cuak dan serik pun ada juga. Tambah-tambah bila terkenangkan rasa air gula yang lemak tu.

Petik petua dari seorang sahabat yang ada umminya bertugas di bahagian O&G atau
Obstetrics and Gynaecology supaya datang awal bila dah tahu hari tu kena minum air gula. Kenapa? Sebab, awal-awal tu airnya masih suam. Jadi, kemanisan gula masih boleh diterima oleh tekak. Macam minum air manis di pagi hari.

Vita-E Complex™ Perlindungan Antioksida Untuk Kesihatan Yang Baik

Vitamin E ialah antioksida larut lemak yang berperanan menyokong fungsi imun. Kajian menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E sangat bermanfaat untuk meningkatkan fungsi imun di kalangan orang-orang tua.
Satu kapsul sofgel mengandungi:
400 IU vitamin E daripada sumber semula jadi 65 mg selenium bagi melengkapkan aktiviti vitamin E 39.4 mg Ekstrak Biji Anggur (vitis vinifera)  Sebotol mengadungi 120 kapsul
Ref; Shaklee

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Zinc Complex Perangsang Metabolisme Semula jadi

Zink merupakan komponen penting dalam setiap sel tubuh. Ia memainkan peranan dalam tindak balas enzim dan terlibat dalam pelbagai aktiviti biokimia.
 Zink diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan yang normal serta menguatkan ketahanan imun tubuh.
Ia juga penting untuk sintesis protein dan bahan genetik DNA. Satu tablet memenuhi 100% Nilai Harian bagi zink Dirumus dengan zink glukonat yang mempunyai ketersediaan bio yang tinggi dalam bes alfalfa dan barli panggang. Dengan formula berasaskan sayur-sayuran  Sebotol mengandungi 120 tablet.
Ref; Shaklee
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau me…

Vivix® Penemuan Revolusioner Oleh Shaklee

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.

Sebotol Vivix mengandungi 150ml.
Ref; Shaklee

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubat…

Vita-Lea® for Children Multivitamin Kanak-Kanak Yang Sungguh Enak

FORMULA SERBA BAHARU ini dicipta berteraskan kajian sains pemakanan yang telah dijalankan lebih 100 tahun serta bersandarkan panduan kepakaran para pakar pemakanan dan saintis penyelidik Shaklee. Ia mengandungi mikronutrien berspektrum luas.

Membekalkan 18 Vitamin dan Mineral Penting untuk pertumbuhan dan perkembangan normal kanak-kanak Rumusan Tidak Merosakkan Gigi Dirumus dengan pemanis asli xylitol yang tidak menyebabkan kaviti Perisa Anggur Yang Enak Sedap dikunyah, pasti digemari oleh kanak-kanak  Sebotol Vitalea fir Children mengandungi 60 tablet.
Ref; Shaklee

* Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet. * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yan…

Phytocol-ST™

Beberapa kajian telah membuktikan bahawa pengambilan diet yang sihat dengan sterol dan stanol tumbuh-tumbuhan dapat memberikan manfaat yang ketara terhadap kesihatan. Sterol dan stanol adalah bahan semula jadi yang terdapat di dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.

Struktur molekulnya yang sama seperti kolesterol membolehkannya bersaing dengan kolesterol untuk penyerapan dan membantu meningkatkan kesihatan tubuh secara amnya.
Phytocol-STTM ialah formula proprietari yang bermanfaat untuk menjaga kesihatan tubuh. Dirumus daripada sterol dan stanol. Membekalkan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuh-tumbuhan setiap hari.  Sebotol mengandungi 60 tablet
Ref; Shaklee
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, menc…

OsteMatrix™ Formula Komprehensif, Mudah Ditelan

Lindungi tulang anda dengan OsteMatrixTM, padat dengan nutrien termasuk kalsium, vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat lain
Untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.Membentuk tulang dan gigi yang kuat 4 kaplet OsteMatrixTM membekalkan:
1,000mg elemental kalsium400mg magnesium400IU vitamin D untuk menggalakkan penyerapan kalsium Kaplet Bersalut yang Mudah Ditelan

Syor pengambilan harian ialah empat kaplet sahaja. Untuk kesan terbaik, ambil dua kaplet dua kali sehari bersama makanan.

Sebotol mengandungi 120 kaplet.

Ref; Shaklee

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua …

NutriFeron® Penemuan Hebat dalam Sains Sistem Imun

NutriFeron® merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun.
Formula yang membekalkan perlindungan imun tubuh harian yang tinggiRamuan proprietari berasaskan ekstrak tumbuh-tumbuhan semula jadi ini dihasilkan daripada biji labu, bunga kesumba, biji plantago dan kudup bunga bebuas Jepun Sekotak mengandungi (30 pek x 1.2 g)
Ref; Shaklee
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Meal Shakes Makanan Segera, Tanpa Curiga

Dengan gaya hidup yang lasak dan sentiasa berlari aktif, kanak-kanaktidak punya waktu untuk duduk diam menikmati makanan yang seimbang. Sebab itulah mereka perlukan pilihan makanan segera yang baik untuk mereka dengan pilihan kandungan rendah lemak dan rendak glisemik seumpama Shaklee Meal Shakes.Memberikan 19 vitamin dan mineral penting sebagai asas nutrien untuk kanak-kanak yang sedang membesar dan remaja untuk kekal sihat dan kuatSumber pemakanan serat dan protein terbaikKaya dengan sumber kalsium 1 tong mengandungi 544 gram
Ref; Shaklee
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubata…

Herb-Lax™ Melawaskan Perut dan Mengatasi Sembelit

Amalan pemakanan yang kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman yang kerap menyumbang kepada perkumuhan yang lancar. Untuk melegakan masalah sembelit yang berlaku sekali sekala, Herb-Lax adalah pilihan yang paling tepat.
Laksatif yang bertindak lembut untuk digunakan apabila perluMerangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuhDaun Senna telah digunakan secara tradisional sejak berkurun lamanya sebagai laksatif semula jadi Sebotol mengandungi  120 tablet

Ref; Shaklee

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yan…

Garlic Membantu Meningkatkan Kesihatan secara Menyeluruh

Bawang putih sering digunakan secara tradisional untuk menjaga kesihatan tubuh secara amnya. Alisin, bahan aktif dalam bawang putih, telah terbukti berkesan untuk menyokong dan memelihara kesihatan tubuh melalui pelbagai tindakan.
Membantu mengekalkan tubuh yang sihatRumusan tersendiri ShakleeMenggabungkan manfaat kesihatan bawang putih dan rosemary Sebotol mengandungi 120 tablet
Ref; Shaklee
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

GLA Complex (GLA, Vitamin E dan Minyak Biji Bunga Matahari)

GLA (asid gamma linolenik) sering menjadi pilihan wanita untuk membantu mengekalkan kesihatan sepanjang kitaran haid bulanan. GLA ialah asid lemak omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin - bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalaman tubuh. Selain minyak biji bunga matahari sebagai sumber asid lemak Omega-6, produk ini juga diperkaya dengan vitamin E bagi menyokong dan menguatkan sistem imun serta mengekalkan keutuhan sel.

Menggalakkan kesihatan secara menyeluruhMenyokong sistem imunMinyak borej mengandungi pati GLA semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.
Sebotol mengandungi 60 kapsul
Ref; Shaklee
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Pen…

DTX Complex Memberi Perlindungan Menyeluruh untuk Kesihatan Hati Anda

DTX™ Complex membekalkan nutrisi sokongan dengan kombinasi pelbagai herba berkhasiat bagi melindungi dan merangsang keupayaan semula jadi tubuh untuk menjaga kesihatan hati
Mengandungi ekstrak milk thistle, bahan aktif yang mengekalkan keupayaan semula jadi tubuh untuk menjaga kesihatan hati

Sebotol mengandungi  90 kaplet.
Ref; Shaklee
* Produk ini bukan bertujuan sebagai terapi gantian untuk agen yang boleh memudaratkan hati (contohnya alkohol)

KKLIU: 2593/2014
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!! Rafhati Mohamad Napi ♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) ♥ Emel : attieymohamad@gmail.com ♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasiha…

Carotomax ; Perlindungan Antioksida daripada Sumber Semula Jadi

Melindungi Tubuh Dengan Mengukuhkan Integriti Sel

Nikmati tahap perlindungan antioksida yang tinggi dengan Shaklee Carotomax®. Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksida daripada buah-buahan, sayur-sayuran dan tumbuh-tumbuhan dengan mengekstrak karotenoid semula jadi dan menawarkannya dalam pelbagai bentuk yang mudah diambil.

Lima Karotenoid Bermanfaat

Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena ialah 8mg sahaja - Carotomax®membekalkan lebih 13mg kebaikan karotenoid semula jadi.
Mengandungi pati ekstrak daripada tomato, mikroalga, minyak sawit, marigold dan lain-lain.
Menyokong sistem imun yang kuat dan membantu mengekalkan kesihatan mata dan kulit untuk jangka masa yang lebih lama.

* Kandungan nutrien dalam satu sajian harian Carotomax tidak menyamai nutrien yang terkandung di dalam makanan yang ditunjukkan. Maklumat fakta nutrisi yang lebih terperinci dipaparkan pada label kotak Carotomax. Setiap makanan membekalkan lebih banyak nutrien berbanding apa yang …

Peppermint-Ginger Plus

Rumusan empat jenis herbaSelain jintan manis dan jintan hitam, ia juga mengandungi pudina dan halia – herba tradisional yang telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk melegakan tubuh. Sebotol mengandungi 90 tablet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Ref; Shaklee

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Pedih Hulu Hati di Kalangan Wanita Hamil Boleh Diatasi

Assalamualaikum


Rasa pedih hulu hati oleh ibu hamil biasanya melibatkan keadaan di mana kita rasa makanan yang kita makan tadi masih berada antara mulut dan perut. Seakan-akan makanan tu tak turun dan masih berada di kerongkong padahal dah lama kita telan.

5 Faedah Urutan Selepas Bersalin

Assalamualaikum

Bercerita tentang urutan, boleh bayangkan macam mane segar dan ringannya rasa badan sebaik sahaja selesai sesuatu sesi tersebut. Anda pernah berurut atau baru terfikir nak mencuba urutan?

Bila kita sebut mengenai berurut ni, mereka yang sinonim dengannya adalah ibu yang baru sahaja melahirkan. Tapi mengapa ya? Penting sangat ke berurut selepas melahirkan?


Attiey nak cerita pengalaman attiey sikit. Waktu kelahiran anak yang pertama iaitu Raisha, attiey menghadapi masalah nak dapatkan orang yang tahu mengurut ibu selepas bersalin. Yang ada pun, tak dapat beri komitmen sebab ada hal sikit masa tu. Boleh katanya tapi ikut masa acik tu lapang bukan ikut hari yang kita perlukan. Jadi, daripada tak uirut langsung, bolehkan ajela walaupun tak ikut keperluan.

Panduan Menyediakan Hidangan Anak-anak Sempena Cuti Sekolah

Assalamualaikum

Cuti sekolah hampir tiba. Dah buat perancangan untuk anak-anak? Attiey pun tengah susun jadual ni. Apa yang perlu kakak buat setiap hari nanti. Kalau asyik main benda sama je mesti boring kan. Budak-budak katakan.

Itu bab bermain dan aktiviti fizikal. Macam mana dengan hidangan setiap hari pula? Seimbang ke tak? Jangan asyik telur goreng je. hehe.


Attiey nak kongsikan panduan mudah untuk para mommies di luar sana memastikan menu yang dihidangkan untuk anak-anak setiap hari adalah berkhasiat dan seimbang.

Apa Perkara Yang Perlu Isteri Lakukan Selepas Alami Keguguran?

Assalamualaikum

Berat mata melihat, berat lagi bahu yang memikul. Itulah yang attiey fikirkan bila mendapat berita kawan yang baru sahaja keguguran dan perlu menjalani proses mencuci rahim.

Sakit tu apa yang dirasa pada masa tu tapi perasaan takut, gundah gulana pasti juga hadir dalam diri kawan attiey ni untuk menghadapi seterusnya.


Buat para isteri yang baru mengalami keguguran, ada beberapa tip untuk mengatasi perasaan takut tersebut.

Vitamin Untuk Kembalikan Kecantikan Bagi Kulit Berjerawat dan Parut

Assalamualaikum

Pagi ni sambil ber-online, jumpa info dari Utusan Online mengenai vitamin yang diperlukan bagi kulit berjerawat dan parut. Info ni dah lama. Tahun 2011 lagi.

===========================================
Soalan: 
=========================================== Saya ingin memperbaiki masalah kulit berjerawat dan mempunyai kesan parut lama. Kini saya menukar produk penjagaan kulit sebagai langkah memperbaiki masalah jerawat. Saya juga tercari-cari vitamin yang membantu kesihatan kulit.

Sabun Basuh Pinggan Untuk Kulit Tangan Yang Sensitif

Assalamualaikum

Apa perasaan bila mempunyai  kulit tangan yang sangat sensitif dan mudah menggelupas jika tersalah memilih sabun?

Attiey antara yang mempunyai masalah macam tu. Banyak jugak koleksi sabun teruitamanya dish wash yang terpaksa tolak tepi sebab tak mesra kulit.

Tapi, jom saksikan video di bawah tentang satu sabun yang sangat bagus untuk anda yang mempunyai masalah macam attiey ni. Selain selamat, Puan Salwa juga kata yang Dish Wash tersebut juga menjimatkan duit poket kita. Wow, attiey suka!-

Sebab Apa Jerawat Makin Banyak Selepas Makan Vitamin?

Baru seminggu ambil vitamin. Ikut jadual yang diberi. Air pun dah banyak minum tapi kenapa makin banyak jerawat yang tumbuh?


5 Cara Membantu Ibu Hamil Elakkan Kecacatan Bayi Dalam Kandungan

Assalamualaikum
Ramai yang nak tahu bagaimana ibu hamil nak elakkan kecacatan bayi. Antaranya ialah;
-Berhenti merokok kerana merokok hanya akan menyebabkan bayi kita kekurangan berat.
-Makan makanan sihat iaitu lima jenis makanan utama yang terdiri daripada gandum, sayur, buah, susu dan protein.

6 Cara Cepatkan Proses Kelahiran Yang Ramai Ibu Hamil Nak Tahu

Assalamualaikum

Seingat attiey dulu masa pregnant kan Raisha, ramai yang bagi macam-macam tip dan petua untuk attiey amalkan supaya dapat bersalin dengan mudah termasuklah ada yang cerita minum minyak masak. Hehe.

Mungkin ada yang percaya dan dan tak kurang juga sangsi sama ada nak ikut atau tak. Mana yang sesuai dan tak memudaratkan, apa salahnya mencuba kan?


SET ANAK SIHAT DAN BIJAK

Assalamualaikum

Kita tentu rasa senang hati bila anak-anak sihat dan aktif serta ceria. Tetapi sesekali, mereka tak terlepas dari menghadapi masalah seperti:
DemamBatukSelsemaSembelitTiada selera makanEczemaAstma Namun pengambilan supplemen amat berguna untuk

Apa Yang Pasangan Mahu Sewaktu Proses Kelahiran Berlaku?

Assalamualaikum

Sekarang ni tengah berjaga memantau demam Raisha yang agak tinggi. Baru 2 hari tapi agak risau sebab demam panas.

Bila lihat Raisha ni, terkenang semula susah senang dengannya ketika attiey dan suami berjarak jauh hampir 6 bulan selepas kelahiran Raisha. Dialah peneman setia umi hatta ke pejabat juga sebab menyusu badan dan nursery di dalam bangunan ofis yang sama. travel bersama ke ofis sehingga 27km setiap hari.

Bila kenangkan kelahiran Raisha, alhamdulillah. sangat senang sekali. Anak yang menyenangkan. Sampai sekarang.

Cerita tentang kelahiran, kita kadangkala tak menyangka dan tak tahu apa yang bakal berlaku terutama sekali kepada yang melaluinya buat pertama kali.

Ketahui Bagaimana Untuk Merangka Pelan Kelahiran Supaya Proses Bersalin Berjalan Lancar

Assalamualaikum

Tahniah kepada semua pasangan yang bakal menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga anda. Dalam keterujaan untuk membuat persediaan tersebut, jangan lupa untuk merancang pelan kelahiran itu sendiri.

Pelan kelahiran ni adalah suatu bentuk komunikasi kita dengan doktor mahuipun para jururawat yang akan menyambut kelahiran anak kita nanti.

Tak pernah tahu? Hurm..sebenarnya Pelan Kelahiran ni semakin popular di negara kita tau. Sekali tengok, ianya semacam sebuah dokumen antara doktor dengan kita yang akan bersalin nanti. Dalam dokumen tu biasanya kita dah nyatakan beberapa perkara yang kita mahu dan nak elakkan. seterusnya, doktor akan berbincang dengan lebih lanjut selepas tu.