Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2015

Ketahui Punca Vitamin Shaklee Tidak Berkesan Walaupun Dah Makan Habis Sebotol

Assalamualaikum

Jom baca analogi sikit. Rambut kita gugur dan kita cari syampu yang khusus untuk rambut gugur. Tapi, bila pakai dah seminggu pun rambut masih lagi gugur. Baca balik arahan pada botol syampu. Rupa-rupanya pengeluar kata pakai syampu tu selepas rambut dibasahkan dan tunggu satu hingga dua minit baru bilas. Tapi kita tak tunggu seminit duapun, terus siram air. So, akar rambut tak sempat nak menyerap nutrien dari syampu tersebut. Ini contohla kan...Bukan betul-betul.

Jadi, sama juga bila ada pengambilan vitamin yang dikatakan tidak berkesan tu. Cuba semak balik cara pengambilan dan arahan serta peraturan mengambil sebarang vitamin ni.  Jangan malu untuk bertanya pengedar anda.

Attiey kongsikan antara sebab-sebab mengapa vitamin yang anda ambil tu tidak memberi kesan yang anda mahukan.

1. Terlalu banyak toksin dalam badan dan vitamin yang diambil tidak dapat diserap oleh badan dengan sempurna. Sebaiknya, sebelum mengambil sebarang makanan tambahan, elok sekiranya kita deto…

4 Punca Wang Tak Pernah Cukup

Hari Gaji, pakat berpusu-pusu kat mesin ATM dan setiap seorang keluarkan beratus-ratus, simpan dalam beg duit. Bayar itu, bayar ini,tak sampai dua minggu wang dalam beg dah surut. Kena keluarkan lagi.

Pernah jadi camtu atau memang setiap bulan pun camtu? Opss. Pening kepala kan.

Cuba usahakan untuk ingat ke mana duit kita tu dibelanjakan. dari sekecil-kecilnya seperti membeli gula-gula hinggalah bayaran pinjaman dan sewa rumah yang memang jadi rutin.

Adakalanya kuta jadi pening untuk memikirkan mana satu harus dipenuhi. Keperluan atau keinginan.

Jom kenali penyebabnya  

1. Kenaikan Harga Barang
Setiap tahun memang harga barang akan mengalami kenaikan. Tahun 2015 memang terasa sangat kerana faktor-faktor GST  pada awalnya dan ketidakstabilan ekonomi. Masalahnya, jika pendapatan kita masih tetap sama seperti dahulu atau kenaikannya hanya sedikit, sudah pasti wang tidak cukup.

2. Gaya Hidup di Luar Kemampuan
Ramai juga yang emnagamalkan gaya hidup di luar kemampuan . Ini membuatkan hati k…

Makanan Tambahan Untuk Wanita 40 Tahun Ke Atas

Assalamualaikum

Selepas usia 40 tahun, ketumpatan tulang mula menurun dengan kadar yang lebih cepat lagi. Ketika ini, kalsium amat diperlukan bagi mengelakkan masalah tulang rapuh.

Dalam hal ini, Attiey sangat  recommend untuk mengamalkan pengambilan Ostematrix secara berterusan kerana ianya sangat sesuai untuk menyokong dan membantu mendapatkan kembali tulang yang sihat. Sesuai dengan 'tagline' Bukan Sekadar Kalsium.

Kenapa Ostematrix?

Kalsium adalah penting untuk mengoptimumkan dan mempertahankan ketumpatan tulang untuk mendapat tulang dan gigi yang kuat.

Selain daripada kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D juga sama penting di dalam pembinaan dan penyenggaraan tulang dan gigi yang sihat. Magnesium merupakan sejenis mineral tulang penting, mengaktifkan enzim yang membentuk tulang dan rawan juga membantu di dalam pengecutan otot dan penghantaran saraf.

Fosforus pula adalah mineral membina tulang yang penting  manakala Vitamin D menstimulasikan penyerapan kalsium.

Kelebiha…

Tanda -tanda Anda Terkena Demam Denggi

Assalamualaikum

Hujan kerap juga dalam seminggu dua ni. Alhamdulillah. Kat rumah pun sejuk je. Malam tak panas membahang.

Cuma bila hujan ni satu je yang attiey risaukan. Air bertakung.

Kat rumah kita memang kita boleh kawal kan. Tapi macammane dengan luar kawasan kita. Nyamuk bila terbang tak kira pintu siapa, dia terjah je kan.

Mungkin attiey kena periiksa longkang belakang tu tersumbat ke tak. Saluran air hujan pun nak kena intai-intai ni. Tapi minta encik suamilah bab tu. Hehe.

Attiey serik sebenarnya bila sebut demam denggi ni sebab ada experience jaga adik yang mengalaminya. Mula-mula tu ingatkan demam biasa sampailah doktor ambik darah adik untuk diagnos.



Tanda-tanda demam denggi boleh dikenalpasti sebenarnya apabila;
Demam panasSakit kepalaSakit tulang belakangSakit sendi-sendiLoya dan muntah-muntahSakit biji mataRuam Pesakit biasanya akan mengalami tanda-tanda di atas selepas 5-6 hari gigitan nyamuk aedes.

Puan Sarah ada berkongsi bagaimana untuk membaiki keadaan pesakit keran…

Vitamin C Paling Jimatkan Duit Poket Saya - Sustained Release Vita-C Plus™

Bekalan Vitamin C Semula Jadi untuk Kesihatan Sepanjang Hari

Shaklee Sustained Release Vita-C PlusTM menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah penghantaran proprietari serba semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh.

Vitamin C ialah nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.

Sebotol Vitamin C ini mengandungi 180 biji tablet dan tahan untuk 6 bulan.

Sumber : Shaklee.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pe…

Pengalaman Pertama Bercuti ke Bandung & Jakarta, Indonesia

Assalamualaikum

Setiap kali tengok iklan sinetron, teringat balik cerita trip p Bandung n Jakarta, Indonesia masa zaman single dulu, tahun 2009

Sebenar agak lama Attiey in ofismate plan trip tu. Kalau tak silap, bulan 6/7 thun 2008 lagi . Seingat attiey la, mase nak join tu, ati kat Shah Alam , temankan adik p lapor diri kat uitm ngan mak n abah..Tengah layan tv n tetiba dpt call dri Lisa, tnya attiey nak join ke x trip p indon... thanks so much kat Lisa n k'za sbb tlg byarkan dulu bgi pihak attiey masa tu .. kalo tak memang takdenya attiey smpai sane kot..

Kalau nak kira satu2 benda yang timbul sehingga hari nk smpai sane, mmg bnyak yang bikin pening tapi pejamkan saje mata..appreciate semua usaha yg masing2 sumbangkn tanpa mlupakan kesediaan utk msing2 bkongsi pngalaman... gitu..

Apa yang penting sangat.... tq kat bos sbb luluskan cuti kami seme..hiks... Masa tu attiey kat HUSM.

Khamis, 15 Jan 09
Kalau ikut jadual, kena smpai kat airport Pengkalan Chepa sebelum jam 7.30...…

Susu Soya Untuk Ibu Hamil

Assalamualaikum

Susu apakah yang sesuai untuk diminum semasa hamil dan mampu membekalkan manfaat dan nutrisi yang baik untuk ibu dan bayi yang dikandung?

Awal kehamilan dulu, Attiey berdepan dengan persopalan yang sama. Susu mana nak minum? Sesuai ke dengan selera dan perut sebab Attiey ni susah kompromi ngan susu. Silap pilih, perut kembung. Lagi-lagi masa hamil kan...Dengan rasa mualnya, heart burn dan letih, semua rasa tak kena kan.

Dalam banyak-banyak susu yang pernah Attiey liohat iklan di televisyen, Attiey nak tulis tentang sejenis susu soya sebenarnya.

Seperti mana yang kita tahu, susu soya ini mempunyai banyak khasiatnya dan sangat diperlukan untuk membantu proses pertumbuhan janin dan untuk mempertahankan keadaan kesihatan ibu hamil. Antaranya khasiat yang boleh didapati daripada susu soya ini adalah protein dan vitamin B.

Protein merupakan bahan penting untuk membentuk pelbagai sel baru. Pembentukan sel baru pada janin sudah tentu merupakan sebahagian daripada proses perke…

Chewable Vita-C Plus™ 100 mg Pilihan Utama Untuk Anak-anak Yang Sedang Membesar

Vitamin C memang sinonim untuk meningkatkan fungsi imun dan menjadi pilihan makanan tambahan pertama buat anak-anak yang sedang membesar.

Mempunyai perisa sitrus yang lazatSesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang menghadapi kesukaran menelan tablet Sebotol mengandungi 90 biji tablet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sumber : Shaklee News

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Kenali B-Complex Dari Shaklee

Mana nak cari makanan tambahan yang ada penuh 8 jenis Vitamin B?

Inilah dia, Vitamin B untuk Kesihatan yang Baik

Adakah bekalan Vitamin B anda mencukupi? Tekanan harian, pengambilan alkohol dan sesetengah ubat preskripsi boleh menyumbang kepada risiko kekurangan vitamin B. Vitamin B memainkan peranan penting dalam keseluruhan fungsi tubuh, daripada sintesis DNA hinggalah kepada metabolisme untuk penghasilan tenaga.

B-Complex
Shaklee B-Complex membekalkan spektrum vitamin B yang lengkap dalam kuantiti yang seimbang bagi memenuhi masalah kekurangan vitamin B dan menyihatkan tubuh anda.

Perbezaan Shaklee
Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten

B-Complex dilengkapi sistem pengangkutan nutrien berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik. Kuantiti asid folik yang mencukupi dalam diet wanita hamil telah terbukti berkesan untuk mengurangkan risiko kecacatan otak atau saraf tunjang pada bayi yang baru lahir.

Sebotol B- Complex mengandungi 120 biji tablet

Sumber: Shak…

Kenali Jenis-jenis Jerawat Yang Boleh Menghantui Kegembiraan Si Cantik Jelita

Assalamualaikum

Bangun pagi buat apa dulu ye? Kalau Attiey confirm mengadap cermin laaa. Tengok mata, telek muka. Hurm...camane pulak kalau ada jerawat..tiba-tiba? Kulit attiey jenis yang tak berminyak jadi masalah jerawat tak jadi hal. Bila ada naik sikit-sikit, happy pulak sebab susah nak jumpa kan. Kalau boleh takmolah yang lebih-lebih.

Jerawat akan terjadi apabila kulit yang mengalami pembengkakan (adses) di permukaan, di mana kalenjar yang memproses minyak akan tersumbat dan dijangkiti bakteria.

Ada beberapa jenis jerawat yang sering memberi masalah iaitu whitehead dan blackhead.

Jerawat jenis blackhead selalunya timbul pada wajah. Ia seperti pori-pori yang membesar dan menghitam. Sebenarnya warna hitam yang terdapat di sekitar jerawat adalah penyumbat pori yang berubah warna kerana terdedah dengan udara. Blackhead juga dikenali sebagai jerawat terbuka.

Bagi jerawat tertutup pula, ia dinamakan whitehead. Ia boleh dilihat pada wajah, badan, dada, belakang dan punggung.Untuk memas…

Beriadah di Taman Tasik Shah Alam

Dari malam td lg kakak tunggu nak datang sini. Sebab katanya bosan kat umah takde buat pape. Yela, cuti sekolahkan. Walaupun x cecah umur wajib skolah lg tapi sebab kakak ni dah biasa ramai-ramai dari zaman taska, so dia cepat boring bila duduk umah takde aktiviti.

Udara memang tak berapa nak cantik. Agak kabur jugak tapi tak seteruk tiga pat hari yang lepas.

Mula-mula ngantuk jugak kakak tp bila dah nmpak buaian, happy sgt. Pastu round naik gelungsur 7-8 kali. Semua jenis slide dia try smpai mlecet kaki. Hehe.

Takpe, asalkan puas hati.

Dah siap sarapan, bawak main lagi sekali. Adib excited sungguhla sebab tak pernah datang sini sejak dia pandai jalan.

Dalam pukul 10 camtu kitorang gerak balikla sebab matahari dah mula trasa bahangnya.

Chow sin ciiii....hiks.

7 Tip Mengatasi Baby Blues Selepas Bersalin

Assalamualaikum

Sebenarnya, ramai lagi yang belum faham apa itu baby blues kecuali bagi yang pernah mengalami sendiri atau pernah terbaca mengenainya.

Baby blues ialah tekanan jiwa dan emosi yang dialami semasa dalam pantangh oleh sesetengah ibu yang baru melahirkan. Tekanan ini memang telah wujud sejak ibu hamil dan ia berterusan hingga melahirkan anak.

Attiey dulu selepas lahirkan Raisha memang risau jugak kalau-kalau terkena sebab masa tu Attiey ngan encik suami jarak jauh. Takut kalau-kalau tertekan sebab semua emosi kita serap sendiri.

Tapi ada beberapa tips yang kita boleh amalkan sebenarnya. Jom tengok.

1. Kurangkan perkara yang boleh menyebabkan gangguan perasaan. Jika kita tertekan dengan kerja-kerja rumah, usahakan seseorang untuk membantu kita.

2.Jangan pendam perasaan. Elok juga kalau nak menangis kerana selepas tu kita akan rasa lebih lega. Tak perlu malu untuk luahkan dan kongsi perasaan kita dengan seseorang.

3.Jelaskan kepada suami kita kenapa kita jadi emosional dan jela…

Vita-Lea® Iron Formula Sebagai Sumber Multivitamin dan Multimineral Setiap Hari

Kepelbagaian Khasiat
Vita-Lea®, salah satu suplemen paling seimbang dengan khasiat yang lengkap, dirumus khas untuk membekalkan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Pengambilan harian Vita-Lea®
Menggalakkan kecergasan dan kesihatan keseluruhan tubuhMenguatkan tulang dan sistem imunMelindungi tubuh daripada radikal bebas Sebotol Vita-Lea mengandungi 120 biji tablet.


Sumber

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Performance® Natural Orange Minuman Hidrasi Tulen

Bekerja atau bersukan lasak menyebabkan tubuh kehilangan nutrisi penting yang diperlukan.
Shaklee Performance merupakan pilihan paling ideal yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan membekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda.

OptiCarb® pilihan eksklusif untuk tenaga yang berpanjangan Membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan
Berat setong Performance Drink adalah 539 g.


Sumber



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 (call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari…

Tingkatkan Tenaga Dengan Cinch® Tea Mix

Teh putih, merah dan hijau Matcha (teh hijau premier untuk majlis keramaian di Jepun) dipetik dengan berhati-hati dan diadun untuk menghasilkan minuman yang sungguh menyihatkan ini.

Ia merangsang tenaga secara semula jadi, meningkatkan kesihatan dan menenteramkan minda. Bertindak dengan cara yang selamat untuk menambahkan tenaga semula jadi. Enak diminum panas atau sejuk. Juga mengandungi taurina, yang telah dikaji secara meluas dan terbukti berkesan untuk meningkatkan kecerdasan, tenaga dan stamina.Paket kecil yang ringkas dan mudah disediakanAlternatif yang sempurna kepada snek manis dan kopi untuk mengangkat tenaga cepatRamuan T-Lift® eksklusif daripada teh hijau, putih dan merahBebas gluten; tiada perisa, pewarna atau pemanis tiruan Sekotak Cinch Tea Mix ini mengandungi 28 pek comel.

Sumber
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad…

Info Menarik Tentang Ubat Tidur Yang Ramai Tak Nak Tahu

Assalamualaikum

Dulu masa Attiey kecik-kecik selalu tgok drama di tv yg tunjuk orang telan ubat tidur sampai sebotol. Lepas tu orang tu pengsan. Hihi. Bila dah besar, bru tahu ubat tidur memang tak elok wlaupun ambik sikit-sikit.

Ubat tidur mempunyai kelemahan - kelemahan seperti berikut:

1. Menimbulkan kebiasaan dan kebergantungan.

2.Manfaatnya akan hilang selepas penggunaan secara terus-menerus selama 2 minggu sahaja.

3.Kalau nak teruskan pengambilan, dos yg lebih tinggi diperlukan.

4. Walaupun belum ada hasil kajian, ttp djangka boleh mengganggu proses metabolisme dan sangat berbahaya untuk penggunaan jangka panjang.

Biasanya jika ada masalah untuk tidur Attiey rasa penat n pening keesokan harinya. Tapi, sekarang ni Attiey perasan yg masalah sukar tidur dah takde sejak Attiey amalkan Ostematrix Shaklee. Ambil Ostemstrix dulu untuk tujuan hilangkan kebas jari dan kejang kaki tapi bila dapat tidur lena, gembira sangat.

Ostematrix ni juga berperanan untuk melegakan stress saraf kita…

Peluang Melancong ke Bangkok Secara Percuma. (Shaklee STAR Asia Trip)

Tengok montaj nak? lagi teruja.. http://bit.ly/1OVKmgQ
Bulan September ni bergegar lagi dengan tawaran hebat dari Shaklee. Tak sanggup nak lepaskan.

Shaklee Malaysia buat julung kalinya memperkenalkan lawatan antarabangsa khusus untuk Supervisor dan Senior Supervisor. Lawatan 4 hari 3 malam ke Bangkok yang terkenal dengan tempat bersejarah, makanan yang enak serta merupakan surga membeli-belah ini ditawarkan secara percuma. Selain lawatan, majlis makan malam gala yang hebat di Bangkok turut diadakan. Peluang keemasan ini tidak harus dilepaskan. Jadilah bintang, layakkan diri untuk percutian ini mulai sekarang. Dapat duit poket pulak tu...

Berapa lama percutian ni berlangsung? Anda dipelawa untuk menikmati insentif percutian ke Bangkok 4 hari 3 malam secara percuma.
Tempoh Kelayakan: September 2015 sehingga April 2016 OK, siapa yang layak untuk GRAB percutian mewah ke Bangkok ini? Seorang distributor, dan bukan pemimpin bisnes sebelum Januari 2015Rank appointed tertinggi adalah Supervis…

Cinch® Shake Mix

Ia datang dengan 3 perasa iaitu Cafe Latte, Vanilla dan Coklat Campuran Proprietari Protein dengan Leusina Cinch® Shake memberi jawapan segera dan sihat kepada persoalan “Apa yang harus saya makan untuk sarapan pagi?” atau “Apa yang harus saya makan untuk makan tengah hari?”.

Cinch® Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berkhasiat untuk membantu anda memelihara otot penting serta membuat anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas semasa mengurangkan berat badan.
Rasa seakan pemanis mulut dengan khasiat penuh satu hidangan
Mengandungi 24gram protein dalam setiap hidangan bagi rasa puas dan kenyangKandungan serat yang tinggi, 6 gram dalam setiap sajianMemberi 35% atau lebih Nilai Harian bagi 21 jenis vitamin dan mineral penting Sumber: Shaklee News

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Eme…

OmegaGuard™ Minyak Ikan Tulen Berkepekatan Tinggi

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

Minyak Ikan
OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal.

Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.

Gred Farmaseutikal yang Tulen
OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.

Sebotol mengandungi 90kapsul.

Sumber : Shaklee News

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad…

ESP - Soy Protein Isolate Powder - Membekalkan Tenaga Berkekalan Dengan Protein Berasaskan Tumbuhan Yang Berkualiti Tinggi

ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.

Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.

 Berat satu canister adalah 850g

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sumber

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan ap…

Alfalfa Complex Nutrisi Anugerah Alam

Alfalfa juga dikenali sebagai Nutrisi Anugerah Alam
Kenapa?

Alfalfa merupakan pusat pegumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.

Alfalfa Complex merupakan Shaklee Signature Formula yang pada asalnya dibangunkankan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an.

Kami hanya menggunakan alfalfa berkualiti tinggi yang ditanam di California bagi produk ini bagi memastikan sumber bahan mentah yang kaya dengan pelbagai nutrien termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium di samping klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.
Alfalfa daripada sumber semula jadiSetiap sajian membekalkan 300mg kalsium, iaitu bersamaan dengan satu gelas susu
Alfalfa. Sumber semula jadi pigmen klorofil, vitamin dan mineral surih. Segalanya tersedia di dalam Alfalfa Complex.

Untuk botol bersaiz kecil (S) terdapat 330 tablet,manakala botol besar …

Bahayakah Jika Najis Berdarah?

Assalamualaikum

Hari kita lalui macam biasa. Tiba-tiba rasa sakit perut dan nak qada hajat. nak buang air besaq la tu...
Ops...ada darah laa. Buasir ke?

Biasanya kalau  najis berdarah je sering kita kaitkan dengan buasir kan. Dan begitulah selalunya.

Tahu tak bahawa najis berdarah atau darah yang keluar bersama najis atau selepasnya sebenarnya boleh memberi petunjuk kepada beberapa jenis penyakit berlainan?

1. Buasir (haemorrhoid)
Attiey ada kenal beberapa orang yang mengalami buasir. Biasanya ia berlaku disebabkan luka pada pembuluh darah yg bertindak sbg kusyen di bahagian lubang dubur. Pendarahan ini berlaku apabila sembelit atau masalah sukar untuk membuang najis. Darah buasir lebih kepada darah merah yang segar dan akan menitis-nitis selesai sahaja pembuangan najis.

2. Divertikulum
Ia adalah poket-poket kecil yang terdapat di banyak bahagian usu besar. Pendarahan berlaku dan biasanya ianya darah segar kadangkala berketul seperti haid kaum wanita. Kadangkala mereka yang mengalami…

Tonik Ajaib Vivix®

Penemuan Revolusioner oleh Shaklee

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.

Sumber: Shaklee News

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari p…

Kenapa Ada Ibu Yang Sukar Untuk Meneruskan Penyusuan Secara Ekslusif?

Assalamualaikum

Gembira rasa bila ada yang baru menyambut kelahiran bayi baru. Tak kurang juga yang excited mengepam susu untuk bekal anak esok hari.

Tapi tahukah kita bahawa dalam kesedaran yang tinggi untuk memberikan susu ibu kepada bayi, ibu-ibu di sekeliling kita masih lagi dalam kesukaran untuk memastikan anak-anak mendapat susu ibu sepenuhnya sehingga berusia 6 bulan.

Hal ini berlaku sangat ketara ketika minggu pertama kelahiran bayi. Keadaan ibu yang kurang cergas dan kurang sihat sepenuhnya membataskan pergerakan terlebih lagi jika pembedahan. Namun ibu-ibu harus sentiasa positif dan membetulkan mind setting bahawa susu anda cukup untuk bayi. Secomel mana pun bayi kita, payudara kita tetap mampu untuk produce susu secukupnya. Ibu-ibu harus berazam kerana dengan azam yang tinggi barulah penyusuan susu ibu boleh berlaku dengan mudah.

Kaedah urutan boleh dilakukan kepada ibu dalam pantang untuk memperbanyakkan lagi pengeluaran. Semestinya kena minta pertolongan suami atau ibu, …