Blog Archive

July 10, 2015

Berdepan Masalah di Kaunter Bank Akibat Salah Pilih Cecair Pencuci..Apa Kaitannya?



Tahun lepas adalah tahun sukar saya berurusan dengan pihak bank dan beberapa agensi yang memerlukan imbasan cap jari . Imbas dua tiga kali pun memang gagal. 


Saya frust, staff di kaunter pun bengang. Tapi salah sape? Memang bukan salah mesin pengimbas tapi semua ni gara-gara saya salah pilih cecair pencuci.

Benda ni dah jadi dulu lagi  tapi bila saya sambung belajar dan mengadap buku je, tangan saya ok. Cap jari takde masalah. Alur cantik. Tapi....sampai bila saya nak larikan diri dari tak basuh pinggan, tak basuh baju dan tak sentuh sabun?

Saya pernah jumpa pakar kulit dan siap kena marah sebab biarkan kulit bermasalah macam tu. Opss....saya tak faham sebab of course saya sayang tangan saya. Risau juga sebab masa tu belum kahwin kan. Macam mana bila dah kahwin nanti, suami pegang tangan rasa kasar? Huhuhu.. Ngada! Hehe.

Doktor cadangkan saya guna losyen yang bertindak seakan-akan glove tapi dah lupa apa nama dia dan sarankan saya pakai sarung tangan getah masa nak cuci pinggan...

Saya tak suka..saya tak suka..saya tak suka benda remeh camtu sebab saya nak jadi normal balik..

Rupa-rupanya jawapan saya ada dengan Shaklee. 



Shaklee Dish Wash Liquid Concentrate

Kenapa saya kata cecair pencuci pinggan Shaklee ni jawapan kepada masalah saya?

Sebab:
  • Lembut pada tangan
  • Semulajadi, berasaskan tumbuh-tumbuhan
  • Pekat jadi tahan lama sebab kita guna sikit-sikit
  • Pinggan lebih bersih berkilau
  • Hanya beberapa titisan dapat cuci banyak pinggan
Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti Diethanolamine dan sodium dedecylbenzensulfonate. Kedua-dua kandungan ini boleh merengsakan kulit dan mata kita. 

Macam ni la jari saya dulu
Agak-agaknya mungkin pencuci pinggan yang saya guna dulu kaya dengan 2 benda ni kot sampai pecah jari kot. Tapi, dalam Dish Wash Concentrate ni takde benda tu. tu yang best!

Saya sangat-sangat syorkan anda untuk bertukar kepada pencuci pinggan Shaklee ni sebelum terlambat. Jangan jadi macam saya baru sibuk nak merawat. Hampir guna surat perakuan JPN sumur hidup sebab cap jari rosak.. Nak? Huhu..

Dish Wash ni memang jadi pilihan utama sekarang kerana;

1. Selamat
  • Tak bertoksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa bahan kimia berbahaya

2. Berkesan
  • Sangat berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Formula pekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak
  • Buih sabun yang lebih tahan lama

3.Mesra Alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fostat
  • Tiada nitrat
  • Tiada borat
  • Tiada ujian haiwan
  • Bungkusan boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Yang lebih penting adalah dapat menjimatkan wang kita sebab formula dia yang pekat tu. jadi, kita cuma titikkan sedikit sahaja dan akan menghasilkan buih yang banyak untuk cuci pinggan dengan lebih banyak..

I likeeee....

Saya rasa lega sebab sekarang ni saya tak perlu berlama-lama kat kaunter lagi..Cap jari dah elok... Pegang tangan suami pun tak risau kot-kot rasa kasar sebab memang tak la kan..hehe


 FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

1 comment:

  1. Sekarang ini banyak produk yang berasaskan organik tidak membahayakan pengguna dan mesra alam.

    ReplyDelete

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...