Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2014

Tips Bagi Memastikan Keselamatan Anak

Menjadi kebiasaan pada masa sekarang untuk meninggalkan si kecil di rumah pengasuh sementara ibu dan ayah keluar mencari rezeki. Namun bagi ibu yang tidak bekerja ataupun menjalankan kerja dari rumah, harus memerhatikan faktor-faktor yang boleh membahayakan anak anda kerana malang yang datang tidak pernah diduga seperi kata pepatah, malang tidak berbau.

Perhatikan Objek Di Lantai
Bagi anak kecil yang baru meniarap, menarik dada apatah lagi merangkak, mereka menyangka semua objek perlu dirasa. Hehe. Bukan salah mereka tau...memang fitrahnya begitu. Jadi, menjadi tanggungjawab kita sebagsi orang dewasa untuk memastikan tiada objek yang berisiko bagi mereka berada di atas lantai.

Ini boleh mengelakkan insiden tercekik mainan dan sebagainya yang seterusnya boleh mengundang perkara yang tidak diingini.

Permaidani
Bayi biasanya sensitif dengan tempat berhabuk dan boleh mengundang risiko asma atau semput. Ini termasuklah sekiranya dalam rumah kita terdapat permaidani yang material cepat men…

Saya Pengedar Sah Shaklee Shah Alam

Salam ceria dan salam sihat... Wah, mentang-mentang saya ni pengamal Shaklee, nak semua segala benda mesti sihat yer. Hehehe.Bagi anda yang berada di sekitar Shah Alam, Bandar Klang dan Meru, anda boleh hubungi saya di 0139218084 sama ada nak call, mesej atau wassup semua boleh. Kenapa? Kerana saya merupakan pengedar sah Shaklee  memegang id 869588 yang menawarkan khidmat pos serta cod juga.Jika pembelian anda melebihi RM200, saya akan minta anda buat bayaran terlebih dahulu tapi jika kurang dari jumlah yang saya sebutkan tadi, cadh on delivery sahaja ye.Saya juga menyediakan perkhidmatan selepas jualan iaitu anda boleh refer lagi selepas beli supplemen termasuk kenapa kesan tak dapat seperti yang dimahukan dan sebagainya.Jangan risau, saya merupakan seorang distributor yang sangat menjaga pelanggan saya. Saya cuba untuk memberikan yang terbaik untuk anda.Bukan untuk pembeli sahaja, malah jika anda ingin menjadi salah seorang ahli Shaklee sama ada untuk kegunaan sendiri atau sebagai s…

Laaa....Banyaknya Benda Yang Tak Ada Dalam Supplemen Shaklee Rupanya!

Salam kepada semua pembacaAda masa ruang sambil sambil menunggu tetamu yang tak kunjung tiba, attiey  saje nak baca baca, tengok tengok dan semak tentang supplemen Shaklee ni.Bila sampai satu part ni, agak terkejut la sebab ada info yang ati perly kongsi dengan anda semua tentang Shaklee.Anda semua nak tahu tak? Ada banyak benda rupanya yang tak ada dalam Supplemen Shaklee ni. Dalam produk produk lain mungkin ade.Ok, anda perlu tanam dan ingat info ni demi menjaga kesihatan diri dan keluarga tau.BAHAN YANG TIADA DALAM SHAKLEETiada Parabens
Tiada Triclosan
Tiada phthalates
Tiada Natrium Lauryl Sulfat (SLS)
Tiada Natrium Lauryl Eter Sulfat
Tiada 1,4- dioxane
Tiada Propylene Glikol
Tiada sebatian pemversih organic yang meruap
Tiada Asid hidroklorik
Tiada Ammonia
Tiada Natrium Hidroksida
Tiada Butil Cellosolve
Tiada Formaldehid
Tiada Bisphenol -A
Tiada Petroleum sulingan
Tiada Toluene
Tiada Klorin Bleach
Tiada MSG
Tiada pewarna
Tiada lemak trans
Tiada pemanis tiruan
Tiada Tinta Toksik
Tia…

Cara Pengambilan Ostematrik

Salam sejahtera kepada  semua pembaca. Kali ni ati nak kongsi cara pengambilan ostematrik shaklee. Sebelum tu, anda harus tahu bahawa ostematrik bukan pil yang sekadar kalsium malah lebih dari tu. Untuk info yang lebih detail boleh whatsapp ati di 0139218084 ye.Ok, ostematrik hanya perlu diambil sebanyak dua biji sebelum tidur dan dua biji lagi selepas makan tengah hari.Selalunya, bila ati ambik malam sebelum tidur tu, selepas bangun tidur keesokan hari, alhamdulillah pinggang pun kurang sakit sakit dan lenguh. Namun begitu, kalau anda mmg dah lama sakit sakit dan lenguh lenguh cuba bersabar jika anda makan ostematrik buat pertama kalinya malam tu tetapi bangun pagi esok, pinggang masih sakit sakit ye.Cuba lagi untuk 2-3 hari selepas itu. Jangan luoa juga untuk banyakkan minum air masak sekurang kurangnya 3 liter.Sjumpa lagi.

Mengurus Masa Dengan Berkesan

Alhamdulillah, ada kesempatan untuk jumpa lagi. Tekad untuk takkan biar blog ni bersawang dan ditinggal tak berupdate.
Skang otw nak balkk rumqh. 3.27 pm dari sekolh di ski ni, mngkin dalam 4.30 pm sampai umah kot.
Balik rumah nanti kena bersilat dgn si tomei dua org tu..sgt bahagia sebenarnya. Memang penat tapi tekad jg utk takkan cari alasan untuk skip segala alasan mak nenek yang boleh diketepikan sebenarnya.
Balik nanti sedaya mungkin akan cuba mandi dan seteusnya solat asar. Pastu baru tgok2 apa yg patut cam uruskan pakaian ke, atau kalau keadaan mengizinkan utk masak terus, curi2 masak la.
Yang penting, masa tu sama bagi semua orang. Kalau nak kata sibuk, Rasulullah lagi sibuk. Sempat je buat segala macam benda. Siap bgn malam solat sampai bengkak kaki kot. Huhu
So, jomla kita sama sma menyusun jadual untuk menggunakan masa dengan lebih berkesan.
Selamat maju jaya..
#WAHM to be.

PENGIDAP CYST @ FIBROID PERLU JAUHI SOYA?